Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 4101 ggr
Anfa
0

I vilket program...

…gör ni era bloggdesigner i? Visa gärna bilder, behöver insperation Glad

Ilya
0

Paint Flört blir inte enklare.

Ylva-Li
0

Photoshop. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Malin]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Photoshop, alltid! Bifogar en ny header jag gjorde till en tjej :)

Anfa
0

Okei, ni som har photoshop, vilket har ni?? Oskyldig

#3 Riktigt snygg Skrattande

[Malin]
0

#4 Tack så mycket!

Jag har Photoshop CS4! :)

beem
0

Photoshop Elements använder jag.

Söker du ett bra program som är gratis så finns Gimp. Påminner mycket om Photoshop.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

riiffen
0

Photoshop! :)

medarbetare på allergier.ifokus .

Anfa
0

#4 Okej :D Har testat det och är nöjd, men det kostar ju skjortan! :O

#6 Jo jag har gimp, men vill ha ett program som jag även ska kunna redigera bilder i. Tycker att det blir dåligt i Gimp x)

Har kikat lite på photoshop elements 8.0 Någon som har nån erfarenhet av det?? :)

beem
0

#8 - Du kan ladda ner en gratis testversion i 30 dagar från Adobes hemsida. Det är helt fantastiskt att kunna göra det.

LinnB
0

Haha, paint här också. Så simpelt. :P

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Aviendha
0

Annars finns det ju webbaserade hjälpmedel som ex fotoflexer

Ilya
0

#10 Oj! Jag som trodde att jag var ensam i hela världen på att ha en sån enkel design som paintgjord ;) haha.

[Ebfotograf]
0

Jag använder Photoshop CS5

LinnB
0

#12 Haha, näerå. Mina 3 senaste headers har varit gjorda i paint, jag är för lat för att lära mig photoshop. :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Ilya
0

#14 Precis samma här. Har försökt lära mig photoshop fleeera gånger, men gett upp efter typ femte gången. Resultatet må bli fint, men det är på tok för krångligt och tidskrävande för min hjärna Flört

Neiah
0

Använder GIMP, tar tid men funkar rätt så bra när man har lärt sej ;D

neiah.blogg.se <- Min blogg

Mellliie
0

Photoshop CS4 :)

lindsibumsy
0

www.pixlr.com använder jag

Em--ma
0

paint använder jag. Men tycker det blir finare med PS .. man kan leka mer med bilderna Tungan ute

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Moa-16
0

Paint är väl inte enkelt? Jätte svårt att göra nåt där ju ;) Jag använder photoshop!

Juicy
0

Photoshop CS2 använder jag.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Ilya
0

Paint är visst enkelt. Kan inte bli enklare. Flört Bara att öppna en bild i paint, rita dit något elr bara skriva dit en text -> klart.

Photoshop är waaaaaaaay much harder.. Obestämd

Moa-16
0

#22 Men man lär sig snabbt! Efter 10 min är du hemma där ;)

Ilya
0

#23 Jag har nog försökt i sammanlagt 1-2 timmar utan resultat. Jag är nog korkad när det gäller redigeringsprogram. Det är inte direkt min starka sida Flört

[Malin]
0

Oj, jag skulle faktiskt säga att Paint är en av de svåraste programmen att designa i! Dessutom är det riktigt svårt att få ett bra resultat. Jag gav upp den idén med en gång och gav det den tid det tog att lära mig Photoshop, vilket inte var mer än ett par timmar.

Om man sätter sig in i PS så lär man sig mer och mer! Det finns dessutom massor av tutorials på exempelvis Youtube som visar hur man kan göra och sen kan man ju alltid fråga här om man behöver hjälp med något ;)

Moa-16
0

Jag har Elements just nu, lättare att förstå sig på om man inte vill lägga timmar på att lära sig vart allt finns -.-

Ilya
0

Själv kollade man Photoshopshjälp (instruktionsvideor) på internet i en hel dag för att sedan försöka själv, men det var så gott som ingenting som fastnade och ingenting jag lyckades knåpa ihop. Ingenting.

Paint, däremot, är enkelt som en barnlek. ;)

Konstigt egentligen, att det kan vara så olika ;p

Jag kanske borde försöka igen eftersom det gått ett par år, fast det känns inte så lockande med tanke på all tid som gått till spillo när det gäller detdär redigeringsprogrammet.

Ilya
0

#26 Vart kan man ladda ner det? :)

Moa-16
0

#28 Nja, det måste man dock köpa…

Ilya
0

#29 Vad synd :(

beem
0

Om man vill lära sig Photoshop riktigt från grunden ska man vara beredd att satsa tid och träna. Det räcker nog inte med bara några timmar. Känns det övermäktigt tänk då på att slutresultatet kommer att bli så mycket bättre. När det väl flyter är möjligheterna enorma med Photoshop.

Det är absolut värt att lägga ner tid på att lära sig det. Jag började med videor från Moderskeppet - tittade på 1 avsnitt samtidigt som jag hade  uppe PS - provade själv - tittade på videon  - provade själv osv.

Det finns oändligt många tutorials till PS men ofta kräver de att man kan grunderna - att man hittar i sitt PS.

Ge det tid - du kommer inte att misslyckas - det går om man bara ger sig den på det.

Lycka Till.

Juicy
0

Kan inte göra annat än att hålla med #31.

Det går alltså inte över en natt eller en dag att lära sig Photoshop. Faktum är att det är ett väldigt omfattande program och själv kan jag bara en bråkdel, även om jag har varit en flitig användare i flera år.

Man lär sig genom sina misstag och genom att prova. Det är naturligtvis bra att läsa tutorials och titta på videos, men därifrån kan man sedan experimentera själv och hitta smarta genvägar som passar en själv.

ronjanyman.se

Ilya
0

Fast personligen skulle jag inte slösa dygn med tid på att försöka lära sig ett enda redigeringsprogram. Den tiden har jag inte. Hade jag haft tiden hade jag eventuellt försökt ge mig på det igen, men jag tycker nog inte att ett enda redigeringsprogram i världen är värt dagar med tid på att lära sig hur det funkar.

Men kul för er andra som lyckats och blivit duktiga på det! :)

Juicy
0

#33 Jag förstår inte på vilket sätt den tiden skulle vara bortslösad? Snarare spenderad skulle jag säga.

ronjanyman.se

Ilya
0

#34 Alla prioriterar saker och ting olika, jag tar inte redigering av bilder före annat - som jag finner är viktigare. Jag spenderar hellre tid med min hund, är med pojkvännen, och är ute och är social med vänner, snarare än att sitta framför dataskärmen i timmar/dagar och (förgäves) försöka mig på att redigera en bild.

Moa-16
0

#35 Haha! Förgäves? Men om du har den inställningen är det ingen mening med att du ens försöker. Vill man inte kan man inte. Vill man verkligen lära sig: går det så mycket enklare!

Ilya
0

#36 Men jag har ju redan försökt? ;) en hel dag. Räknas inte det? Klart att jag inte är positiv till nästa försök när jag "spenderade" en hel dag med att sitta framför dataskärmen med en enda bild framför mig som jag inte kunde göra nånting på, när jag kunnat göra annat, mycket roligare.

Juicy
0

#35 Du säger det ju själv - det handlar om prioritering. Bara för att man redigerar bilder och arbetar i PS betyder inte det att jag gör det hela dagarna - jag är social, umgås med vänner, utövar mina andra intressen osv genom att jag prioriterar det jag vill göra. Där ingår också bildredigering men inget jag behöver göra flera timmar i sträck.

Börjar gå lite OT nu känner jag..

ronjanyman.se

[Malin]
0

#38 Jag håller med dig om att diskussionen börjar gå överstyr så försök hålla er till rätt ämne! Anfa ville ha tips på bildredigeringsprogram, inget annat :)

Dock är Photoshop bättre vad gäller bildredigering, det kommer man inte undan.

[Malin]
0

Sorry, tänkte och läste fel! Tips på bloggdesignprogram menade jag ju såklart och ja, det finns delade meningar om detta och kommer så att förbli.

Paint måhända vara ett simpelt program men vad gäller designmöjligheter är Photoshop svårslaget!

Ilya
0

Självklart är Photoshop en av de bättre redigeringsprogrammen, det finns ju en anledning till att Photoshop kostar och Paint är gratis :)

Det jag vill ha sagt är bara att jag har intressen som är större än bildredigering, elr ja intresse o intresse, jag lägger snarare minimalt med tid i att ändra på bilder. ;)

beem
0

Ilya - synd om du tar det som kritik från vår sida - det verkar så på din reaktion.

Jag ville förklara för Anfa att om hon satsar på PS så ska hon vara beredd att det tar tid att lära sig om man vill få ut bästa möjliga av programmet. Det ena utesluter ju inte det andra. Självklart har jag också ett socialt liv - ingenting skulle ju fungera utan det.

Anfa - ladda ner gratis test av PS eller PS Elements så ser du vad du får.

Ilya
0

Beem: Tråden har redan börjat urarta lite, så jag ber dig vänligen att hålla dig till tråden och det som det egentligen handlar om.

myolivia
0

paint, gimp & picasa ;)

Ilya
0

#44 Picasa har jag inte hört förr, är det bra? :)

myolivia
0

picasa är super bra ;)

Ilya
0

#46 Bättre än paint & gimp? Har testat gimp, men det påminde för mycket om ps för att det skulle funka. Förstod inte mycket ;p

myolivia
0

det är liksom inget rit program men man redigerar bilder kan göra colage & massor ;)<3

BlackieSixx
0

Jag använder mig alltid av Photoshop, Just nu CS5 Glad
= Toppen!

Bifogar en Header jag gjort i Photoshop CS4 åt en tjej..

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

[Ebfotograf]
0

Jag använder mig utav CS3 (nästan aldrig nu för tiden) och CS5 som är grymt, har haft det i några veckor + har det för alltid :)

Ilya
0

#49 Vad fin, Cissy!

BlackieSixx
0

#51: Tack så mkt! :)

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

Anfa
0

Tack för tips och ideér Glad Då jag tycker att det är sp pass roligt med webb-design så blir det nog att hitta ett lämpligt photoshop :)

Malonne
0

Jag använder Photoshop CS4 Extended. Och ibland Picasa för retuschering för jag tycker det är enklare. :)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Anfa
0

Är Picasa gratis? :)

Malonne
0

Picasa är gratis att ladda ner, ja.

/Malin