Wordpress och bilder (arg)
Jag blir tokig på WP och deras sätt att hantera bilder. Har en blogg på spotlife.se som använder sig av WP. Efter att jag laddat upp en nedskalad bild till 1000px bred så vill jag ha en stor bild på min blogg men jag kan ALDRIG få välja en stor bild. Det som finns är liten, mellan och full storlek. Full storlek är tydligen på 980px och bloggen är ju inte ens så bred så jag fattar inte vad som är felet.
Den stora ligger på ca 600px. Hatar wp för detta. Hur får andra sina bilder stora på sina bloggar. Det är ju helt jävla meningslöst att lägga upp bilder på bloggen för det ser för det första fåningt ut med en liten bild till en bred blogg, sen ser man ju inte ordentlig på bilden och folk orkar inte komma tillbaka till bloggen för bilderna jag har är så små. Det lockar ju inte med dessa små bilder.
Det funkar inte heller att dra ut bilden till "rätt" storlek för då blir bilden av dålig kvalité och utsmetat för det har jag testat.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar välja full storlek, det fungerar fint tycker jag.
Jag brukar kryssa i full storlek när jag använder WP.
Har gjort det och då blir bilden helt fel. Ihoptryckt och så. Ser avlång ut i höjden.
Men hur stora bilder är det du försöka ladda upp? Jag har haft bilder på allt från 300*400 till 3000*4000 och tycker det blir bra :]
1000px * 750px
De bilder du har på bloggen nu tycker jag ser bra ut, inte utdragna eller nåt :]
Jag fick göra om den bilden och ändra på en del inställningar för att bilden skulle bli stor och inte utsmetat. Inställningar som man skall slippa göra bara för att kunna ha stora bilder.
Jag laddar mina bilder på en separat bildtjänst som heter Tinypic. Där kan man välja lite storlekar som bilden ska laddas upp i, och då blir inte bildkvalitén dålig heller när man förminskar bilden.
Jag har använd denna tjänst ända sedan jag började blogga, och är supernöjd. Du kan ju titta lite på den om det skulle hjälpa. Finns massor med andra större tjänster som Imageshack och annat, men dessa har jag upptäkt är väldigt instabila och sega ibland just för att de är så stora. De har mycket trafik på gång hela tiden. Därför fungerar Tinypic helt fenomenalt!
Dock är det ju lite krångligt att behöva logga in på två sidor när man ska blogga, men man kommer snabbt in i det och sedan går det som smort.
Det var ju det jag vill slippa. Vill ha det på ett och samma ställe. Det är bara så krångligt att ha bilden på olika ställe och utsättas mer för trafik till bilden.
Tre av fyra av mina bloggar har WP-verktyget och jag har inte problem med bilderna på någon av dem utan väljer bara "Full storlek"!
Varför är det bara jag som har problem? 
Long shot, men vad har du för storlek på din skärm? Det kaaan ju kanske förklara det :]
Heja iFokus det blev två av en som först inte publicerades och sedan en till, haha.
Jag har en laptops storlek. Vet inte riktigt vad det är för någon storlek. 15" kanske.
Men man tycker ju att en mindre bild skulle ha bättre chans än en som är full storlek.
Okej, nu är jag med!
Tänkte precis posta en bild som är 800px bred, men då blev den ihoptryckt men om man klickar på bilden och förminskar till 80% så blev det rätt. Så om bilderna är lite stora (kanske är en gräns vid 600px), så är det bara att klicka på dom och minska ner i procent så att det ser bra ut när den är publicerad!
Ja det var så jag gjorde med min bild. Att jag minska ner den i procent. 
Hahaha nu hittade jag en inställning och stor bild var inställt på 1024px bred som max medan full bild var inställt på 980px så därför ville inte stor bild bli klickbar. Nu när jag ändrade om den till 670*500 px så funkar det nu.