Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 2447 ggr
KaninPiggelin
0

Min blogg, kritik =)

Nu vill jag gärna ha lite kritik om min blogg, vad ni tycker skulle kunna bli bättre o.s.v =)

stalltokig.bloggplatsen.se

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

eukaryoter
0

Jag tycker tyvärr att nästan hela siten skulle behöva en upplyftning, den är otroligt rörig i header och allting är väldigt intryckt bara. Försök få den mer stilren.

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Mimmie94
0

Du kan ju börja med din header, vilket program gör du den i? Du kan kanske bara behöva göra den lite mer "ren". Som #1 sa så är den lite rörig.

Om man tycker att photoshop är komplicerat kan man alltid använda andra lättare program, själv använder jag picasa. Väldigt väldigt lätt :)

Moa-16
0

Jag tycker din bloggdesign duger bra, fin :)

[YlvaP]
0

Ja lite rörigt är det men det är du som skall tycka att den är bra. Tycker du att den är bra så behåll den. Förstår att du vill ha så många bilder på dina älsklingar.

Em--ma
0

Håller med dom flesta, tycker bloggen var ganska rörig för min smak. ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

KaninPiggelin
0

#2 jag har gjort den i paint och picnik.se

Fridaaaa
0

Tycker med att det är rörig header:)
Tycker med att den skulle vara med stilren,
Sedan kan du ju börja svara när man kommenterar;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

riiffen
0

Jag tycker också att bloggen är lite rörig, men det är ju framför allt innehållet som spelar roll (tycker jag). Jag tycker först att du ska sluta skriva i alla trådar om din blogg, har sett det en massa gånger på olika ifokussajter, det ger ett lite oseriöst intryck. :P Sen kanske lite mindre smileysar och "kludd" i inläggen. Innehållet är säkert intressant, har inte hunnit läsa så mycket än. (:

medarbetare på allergier.ifokus .

KaninPiggelin
0

#8 oki ;) Bra att ni säger vad ni tycker ;P

KaninPiggelin
0

men jag själv är ganska flummig och en person med humor, därför så är min blogg lite "töntig" och oseriös ibland ;P

Alla är vi olika ^^

Moa-16
0

#8 Men vadå oseriöst intryck? Vad är en seriös blogg? Finns det? :P

riiffen
0

#11 Klart det finns.;) nej men, jag menar att det inte verkar så "seriöst" att skriva i en massa trådar på varje sajt "kolla in min blogg" osv. Jag har stött på såna trådar gällande den här bloggen många gånger och går in på den och "jaha, det var den igen". Då kan det bli lite störigt, om du fattar:P

Moa-16
0

#12 Haha, ja, håller med om att det kan vara lite irriterande. Men oseriöst vet jag inte. Man jagar väl Läsare till bloggen. Jag vet inte riktigt hur man gör det på ett seriöst sätt, men det går säkert att göra på ett mindre irriterande sätt ;)

riiffen
0

Ja, det var ungefär det jag syftade på :P

KaninPiggelin
0

jag gjorde så för att jag vill ha fler Läsare till min blogg, då jag förut hade nästan inga alls =(

men då hade ni ju annars  bara kunnat skicka iväg ett t ex PM och säga att du/ni tycker att det är irriterande, så kanske jag kunde ha tänkt på det?

riiffen
0

Men det är väl ingen skillnad mot att skriva det här i tråden?(: du ville ju ha kritik.

KaninPiggelin
0

nej, igentligen inte, men jag tänkte ifall att det var för längesedan  =)

riiffen
0

Men du skrev ju där uppe att du ville ha kritik:P

[YlvaP]
0

Ett tips är att skaffa iFokus plus så kan du lägga in en signatur så syns din blogg i varje inlägg. :D

riiffen
0

Förlåt för #18, jag tolkade ditt inlägg fel. :P

Moa-16
0

#15 Jag syftade inte på dig, har inte sett dig göra det. Annars är ett tips att skaffa iFokus plus så kan du ha länken som signatur som #19 skrev :)

Ilya
0

#8 Tycker nästan lite synd om TS när du går sådär hårt fram.. Obestämd

Till TS ur min synvinkel: Din blogg är personlig till designen, det tycker jag är bra! Okey att headern är liite rörig, men det är inget som stör mig iallafall :)

riiffen
0

#22 Vaddå hårt fram? jag skrev vad jag tyckte, att det kan uppfattas som oseriöst att göra reklam för sin blogg i en massa trådar och det kan vara lite jobbigt att läsa med alla smileysar. Inget ont mot TS, min blogg är också rörig och har massa smileysar. Men jag skulle inte själv välja att läsa en blogg som är så om den inte har ett väldigt intressant innehåll (och eftersom jag inte har läst mer än ett par inlägg av TS blogg så kan jag inte uttala mig om det, läser när jag har tid med det!)

Förstår ni/du(?) bättre nu? Jag tycker iallafall inte att jag gick hårt fram, men det kan ju tolkas olika…

Ilya
0

#23 "Jag tycker först att du ska sluta skriva i alla trådar om din blogg, har sett det en massa gånger på olika ifokussajter, det ger ett lite oseriöst intryck"

Jag tyckte bara det lät så onödigt hårt, du kanske valde dina ord lite klumpigt. Har svårt o tro att du skulle velat TS något ont :) Eller så var det bara jag som tolkade det så.

riiffen
0

Jag har inget alls emot Kaninpiggelin, förlåt om du/ni tog det så. :) Det var bara tips för att folk inte skulle tycka att det blev jobbigt eller hur man säger. Och ja, det var kanske ett klumpigt ordval. Det var hur som helst inte meningen att låta hård/elak. Det var bara meningen att ge kritik och det gjorde jag utifrån bloggarna jag läser och gillar, men jag kanske tycker att din blogg är grymt bra - har som sagt inte läst den än mer än bläddrat runt lite, haha Oskyldig

KaninPiggelin
0

#25 det är okej =)

KaninPiggelin
0

jag tycker att en"ren" header bara blir tråkigt, hur får man in allt "roligt" i en header ändå? ^^

Juicy
0

#27 Stilrent behöver inte vara synonymt med tråkigt. Det måste finnas en balans och om man vill ha med många bilder etc i headern får man kompromissa och försöka att inte göra den rörig men ändå intressant. Någon tanke bör ju finnas bakom så det inte ser ut som någon slängt ihop något helt random.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

riiffen
0

#27 Jag tycker det är fint att göra en "ren" header, och sen sätta på någon fin pensel kanske? (: finns att ladda ner på http://www.brusheezy.com/ bla.

KaninPiggelin
0

nu har jag fixat en ny header, var den bättre? =)

riiffen
0

Ja det blev skitsnyggt ju!^^

Fridaaaa
0

mycket bättre

[YlvaP]
0

Ja den blev jättebra. :D

[Kaninlycka]
0

Jag gillar din blogg!

Skulle bli trist om alla bloggar var likadana, det beror ju helt på vem som bloggar och vad man gillar. Glad

KaninPiggelin
0

#34 Vad kul :D Jag gillar din med ^^

Michaela-N
0

Vad fin ^^

KaninPiggelin
0

#36, tack! ^^

Nu har jag ändrat om lite, vad tycks? :)

Fridaaaa
0

#37 bra ;)