Header på blogspot?
Någon som vet om man kan göra en header på blogspot?
Menar du att göra en header i blogspot, liksom att man klipper ihop den där? Eller menar du att man gör en header till blogspot som man sedan laddar upp där? Jag tror att det är det sista du menar, men var tvungen att fråga eftersom jag bara har kört med blogspot och inte har testat andra bloggsajter.
Men ja, det är enkelt att ladda upp en header på blogspot.
Jaa det kan man, fast man får ju göra den i ett annat program
medarbetare på allergier.ifokus .
#3: Det är fortfarande samma, men man kan också ladda upp en header via html-koder. (^_^)

Lånar tråden lite och undrar om någon kan tala om vart man hittar vilken storlek det ska vara på headern?
Det beror lite på hur bred du har din blogg. Jag har valt maxbredden (1000px) på min blogg men headern blev snyggast på 980px
#5: Min header blir snyggast på 990.
Men man kan välja att Blogger automatiskt minimerar bilden, men jag rekommenderar att du gör bilden i den storleken du vill ha och ignorerar inställningen på som säger att den minimerar bilden.
(Jag tror det ska stå just där du laddar upp headern hur stor den ska vara.)
#7 Om man väljer att minimera den så blir bilden 760px och det är ju inte att rekommendera om man har en större blogg eller mindre än den storleken.
#8: Min ändrar automatiskt storleken på "Minimera bilden" från 760px till 990 px när jag ändrade storleken på bloggen till 1000 som max. Men dock blir det inte bra resultat för mig med det. Bilden blir större än 990 px för mig, och den tar upp mer än den ska.
Men om jag använder originalstorleken på headern så är det inga problem.
#9 Vad konstigt. Så blev det inte för mig och dessutom står det (kanske inte på alla maller) att den blir 760px bred.
Men men oavsett så måste man gör en bild som passar sin egen blogg. Originalbilder är att föredra helt klart. Man får fixa och dona på egen hand innan man är nöjd med sin header. :)

hur vet jag hur bred bloggen är då?
Gå in på Design och sedan väljer du Malldesign. Sen finns det en "länk" som står på vändter sidan Justera bredden. Där ser du bredden på din blogg.
Glöm inte att att klicka i Använd i blogg.
#10: Helt precis! Originalet är bäst.
#10: Kom på att du kanske använder dig av den nya Blogger? Jag använder fortfarande den gamla. Jag vet inte om det har någon koppling till varför inställningen på min header ändras automatiskt. Eller så har jag fifflat med någonting i html-koden som jag inte kommer ihåg. (Är duktig på det…)
Jo jag använder de nya mallarna.