transparent border ?
någon som vet hur man får en transparent border ? :)
har kollat runt på massa sidor men hittar ju inget, det är på blogg.se föresten :)
Transparent är väl typ genomskinlig? :P men border vet jag inte vad det är(?) men om man ska ha något som är lite genomskinligt så skapar man väl bara det i photoshop och drar ner opaciteten, eller?
medarbetare på allergier.ifokus .

border är väl samma sak som header?
Border borde vara gräns.

border är ramen runt t.ex. side eller vad man nu har ram runt och transparent är genomskinlig ?
Aha, men isåfall vet jag inte, går det ens? O.o om du har en enfärgad bakgrund spelar det ju ingen roll (fast det har du nog räknat ut) men jag har ingen aning, kanske gör linjerna i photoshop ändå? och sen lägger du in dom på bordergrejen istället för färgen och skriver repeat eller något. Bara en chansning men det kan säkert funka :P
Aha, men isåfall vet jag inte, går det ens? O.o om du har en enfärgad bakgrund spelar det ju ingen roll (fast det har du nog räknat ut) men jag har ingen aning, kanske gör linjerna i photoshop ändå? och sen lägger du in dom på bordergrejen istället för färgen och skriver repeat eller något. Bara en chansning men det kan säkert funka :P
Border är ramen runt någonting. transparent är genomskintligt,precis som ni sagt redan. :)
huruvida det går att göra en ram genomskinlig, tveksamt. Visst går det med photoshop etc. Frågan är varför? Saker som är transpenta på nätet brukar också tyvärr dra ner hastigheten en hel del. Vet att blogspots förgjorda designs där de har genomskinligt samt runda hörn är extremt jäkla sega att ladda, och sega att scrolla igen. =/
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#8 Men om man gör det på photoshop så borde det ju inte sega mer=)
#9 Mja. Det spelar egentligen ingen roll vart man gör den. För att bilden ska visas som transparent så måste filen vara png eller gif. Dessa filer är tyvärr relativt stora. Såvida man inte kan nöja sig med png8. Det blir oftast inte så snyggt dock. ;) Men för en ram är troligtvis nog.
Är nog lite osäker på vad trådskaparen egentligen menar. Allting GÅR ju, dock kanske inte alltid så enkelt. ;)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#10 Aha, har aldrig gjort något "transparent" :P men min header och alla bilder i menyn på bloggen är png och det går relativt snabbt att ladda, för mig iaf :) kanske annat om man har en segare dator.
om man inte fyller i nån färg på border så blir den "genomskinlig" (syns inte), dock så funkar ju inte det om du har ett element under som du vill ska synas igenom, då får man nog använda sig av en genomskinlig bild…
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

jag vet hur man gör en genomskinlig bild och så gör jag men jag vet inte hur man ska skriva själva border koden om man säger så när man ska lägga in bilden :)
#14 Som när du lägger in en header, du byter ut background: #000; eller vad du nu har mot background: url(koden till bilden);
Om jag tolka din fråga rätt :P

har testat det på lite olika sätt men det blir aldrig rätt verkar det som :p