Windows live writer
En vän till mig rekomenderade detta till mig för att lättare skriva snyggare blogginlägg och det verkade onekligen smidigare. MEN jag kan inte hitta att det funkar till blogg.se. Det står att det fungerar till de största blogg sidorna men jag hittar inte blogg.se i listan. Men jag hittar inte heller blogspot i listan som hon använder så det måste ju vara något annat jag ska välja?
Någon som vet hur jag ska göra och vet om det funkar till blogg.se?
Blogspot hittar du under blogger.com
Blogg.se finns inte.

Det som verkade så himla smidigt! Ytterligare en anledning till att överväga att flytta bloggen… Hur går det till när man flyttar bloggen? Får man med alla inlägg och bilder och allt i ett som inläggen såg ut innan med länkar också? Jag har två bloggar till mitt blogg.se konto, kan jag flytta båda till blogspot?

Och hur blir det för de som följer min blogg, hur kan jag meddela dem att den är flyttad efter det att adressen inte finns kvar? Vill ju gärna ha kvar mina Läsare även fast jag inte vet vilka alla är då inte alla ger sig tillkänna ;)
Försökte google lite men hittade inget. Du får helt enkelt börja om från början.
Jag tror tyvärr inte att blogg.se har någon funktion så att man kan flytta med sig inlägg, kommentarer osv. Det är i alla fall svaret jag fick höra senast jag frågade!
Ha kvar din gamla adress och länka vidare till den nya bloggen så hittar de dig :)
Det du kan göra är att meddela den nya adressen någon dag i förväg. Har du ett eget domän så gör du det smidigast att du flyttar den först till blogger så kommer dom dit automatiskt. Annars som sagt så meddelar du i förväg att den och den dagen flyttar jag och gör en stor länkning till den nya.

onej, om man inte kan flytta över inläggen kommer jag absolut inte flytta över bloggen :O
Jag vet hur du menar. Det är störande för jag skulle vilja ha blogger men jag har närmare 500 inlägg som jag gärna vill flytta över. Det finns nämligen en bra app på androidmarket till blogger men ingenting på blogg.se.

Jag har alla inlägg från min graviditet och nu från de första 5 månaderna av min pojks liv på blogg.se som jag inte orkar flytta över :( Undrar varför man inte kan flytta inlägg från dem…
Ja du det är en bra fråga. Dom vill vä'l inte bli av med sina bloggare misstänker jag.

Det är ju något som nya bloggare troligtvis ser som något negativt och som kanske gör att de då väljs bort istället…
Ja det kanske dom gör. Eller gör samma misttag som oss.

Mohahah! Tji fick blogg.se! Jag har flyttat alla mina 241 inlägg till blogger!!
På vilket sätt menar du skriva snyggare? Kan du ge ex? :)
Linn: Hur gjorde du? jag vill också flytta mina 511 inlägg från blogg.se.
TELL ME!!!!

Fralice, man ska kunna exempelvis vattenstämpla bilder direkt i programmet. Jag har inte skrivit några inlägg i det än, kan meddela mer sen när jag provat.
Ylva, jag fick snällt kopiera och klistra in alla inlägg. MEN med Windows live writer behövde jag inte göra något med bilderna och länkarna, de kopieras in i programmet.
Aha så pass. Då har jag inge lust att kopiera.

Lite småsegt, tror det var max 50 inlägg man fick lägga upp per dygn så det segade ner det en del :P Men det går rätt fort ändå.