Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: storbloggare
Läst 3824 ggr
[Malin]
0

Kissie hetsar till bantning!

Kissie går just nu efter något hon kallar för "barnmatsdieten". Vi vet alla att hon gärna provocerar folk men har hon inte gått för långt nu?

Hennes Läsare som är i tidiga tonåren kan mycket väl följa denna extrema (och livsfarliga) diet.

Vart går gränsen egentligen?

Fridaaaa
0

Helt fel av henne att skriva ut sånt för tonåringar och yngre som läser TROR på det hon skriver.

Läste i tidningen senast idag att barnmat inne håller 1 eller flera ämnen som igentligen är farliga

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Malin]
0

#1 Jaa, jag förstår inte varför man vill utsätta sig för sånt!

Moa-16
0

Förstår överhuvudtaget inte att någon läser den där bloggen. Ser ingen humor i den alls. Och hur man kan bli upprörd över nåt som uppenbart skrivs för att provocera är också något jag har liite svårt att förstå..

Men till saken, jag har väldigt svårt att tro att en 13-15 åring följer hennes (råd?) faktiskt. Så dumma är inte tonåringar, så dom köper barnmat & äter för att gå ner i vikt. Och om dom nu gör det, har dom förhoppningvis föräldrar som kan sätta stopp för det.

[Malin]
1

#3 Jag läser inte bloggen men det är svårt att missa när det står precis överallt om detta!

Ärligt talat, det är absolut fler än du tror som påverkas av henne och andra "kända personer".

Fridaaaa
1

#2 förstår inte heller det:S man förstör bara sin kropp :S

#3 Vet en som är 22-23 år gammal som skulle testa det sa hon :S men det var INNAN kissie skrev ut detta. så säg inte det. Många av  dem läser henne s blogg som är i den åldern vill vara som henne& se ut som henne

Moa-16
0

#4 Det var inte till dig, skrev allmänt, hur folk kan läsa bloggen. Hon har ju inte lite besökare direkt.

#5 22-23 åring? Oj, tokiga människor det finns..

Men jag tror inte det är jätte många som har henne som "förebild" och tar bloggen seriöst. Har ni pratat med 13-15 åring om det här? Tänkte, efter som ni verkar så säkra på att dom tar efter :)

[Malin]
0

#6 Jag vet folk i den åldern som har tagit åt sig extrema saker folk har gjort tidigare. Det var en för ett tag sedan som åt en fralla och drack massa vatten under en hel dag för hon ville bli lika smal som Paulina Danielsson!

[YlvaP]
0

Shit hon är ju hur smal som helst. Var tvungen att leta rätt på hennes blogg. Står inte så mkt ingående om hennes sk diet. Bara någon notis i något inlägg.

Fridaaaa
0

#6 jag menade inte mig själv, och vet att du inte menade mig;)

Moa-16
0

#7 Ja, det händer säkert att någon tar efter sånt. Men då får vi väl hoppas att barnen har föräldrar som kan stoppa, om dom börjar äta barnmat. 

Jag var för övrigt nyligen i den åldern, jag skulle aldrig kunna tänka mig att någon i samma ålder, då, skulle gå på barnmatsdiet, frivilligt, det skulle nog dom flesta tycka var rätt vidrigt att äta, enbart >.<

#8 Låter inte som någon hets, om det bara var något inlägg(?)

Shallow
0

Hm… Jag vet inte riktigt vad jag tycker, jag tycker att hon har rätt att skriva allt det där men att det är samtidigt fel… Som sagt, hon äter mer än det hon skriver, vilket jag tycker alla borde vara tillräckligt förståndiga att förstå. Åldern på alla som läser är bara skit, jag fattade sånt där när jag var 13, visst jag har alltid  vart förståndig och mogen för min ålder. Men ändå…? Kan barn/ungdomar inte hålla sig på matten ang. detta så blir det svårt i livet? Kissie har dessutom inte sagt att hon vill vara en förebild… Men visst jag håller med delvis igen, hon borde vara lite lugn ang. bantning på sin blogg… Dessutom har hon skrivit att hon äter mer än hon skriver på bloggen.

//Amanda Holmqvist, Amandas.nu

[nono39]
0

är det verkligen farligt ? värför skulle det vara det?

Fridaaaa
0

#12 KLART ATT DET ÄR FARLIGT?!!!!

Du får ju inte i dej den näring du ska. Sedan måste man tugga för att tänder osv ska må bra. Kroppen fungerar inte tillslut om man bara äter barnmat!

[YlvaP]
0

Det är nog vanligt att tonåringar hänger på. Såg en tråd om detta på Familjeliv igår kväll. Hon undrade om denna diet. Barnmatsdeiten. Så nog är det folk som hakar på fast man tycker att dom borde förstå.

MoaW
0

jag håller lite med #6, tror inte alla som läser det tar efter det direkt. Dom flesta även i den åldern kan tänka själva.

Däremot kan jag tänka mig att många ser henne och tänker typ, hon är ju skitsmal men hon bantar ändå.. då behöver väl jag också banta? det är inte sunt… Obestämd

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.