Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettmedlemmarnas-bloggar
Läst 2288 ggr
Emelie
0

Nya desigen är här!

Nu får ni gärna kika in i min blogg och säga vad ni tycker om den nya designen, samt om det finns någonting att fixa till?

Länk till min blogg!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

riiffen
0

Jag tycker att den var fin ;) det enda är kanske att menyn är väääldigt långt från inläggsrutan och headern förskjuten mot höger. Vet inte om det är meningen. Men fin header och så :)

medarbetare på allergier.ifokus .

riiffen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut för mig

[YlvaP]
0

Oj ser det inte ut för mig. Sitter du på en stor skärm? Jag sitter på en liten. 15" laptop.

Jättefin design.

riiffen
0

Ja jag sitter inte vid min egen dator nu (inte hemma) men skärmen är väldigt stor, ja :P

[YlvaP]
0

Då är det nog den som gör det plus att det är något med inställningarna som rättar sig efter skärmen. Typ padding på höger sidan.

Moa-16
0

#2 Så ser det ut oss mig också.

Emelie
0

Oh, det var samma problem med förra designen. Jag har gjort denna på min lilla laptop så det är väl därför.

Finns det ingen som vet om det går att ändra på eller om det är så det kommer vara?

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

riiffen
0

Jag är inte 100% säker på detta, men jag brukar experimentera lite. Te.x kan man ta denna koden
margin-top: -100px;

För att låsa fast saker. Man kan ändra den till margin-left osv också. Det kommer bli så då (om det funkar) att om du tar den koden som är ovan och sätter i header-avsnittet, så kommer headern alltid börja 100px ner vilken skärm man än har.

Dålig förklaring kanske, men jag brukar göra såhär för att flytta saker :P

riiffen
0

Du behöver naturligtvis inte ha kvar -100 px heller utan kan ändra det till vad du vill;)

Emelie
0

Oj! Tror inte riktigt att jag hängde med där, men jag ska iallafall försöka. Tack! :)

Ilya
0

Jättefin! Men jag hade gärna sett att de 2 bilderna du har i headern var av bättre kvalité. Nu känns det väldigt camkvalité

Emelie
0

#11 Ja, de är tillfälliga och du har alldeles rätt för det är cambilder haha!

Jag ska försöka få till några bättre bilder på mig, men det är svårt när ingen i min närhet är särskilt bra på att fota. Hur gör ni andra för att få till bra bilder på er själva? Fotar ni med självutlösare?

Ilya
0

#12 Ja självutlösare is the shit! ;);) Brukar funka väldigt bra tycker jag.

Emelie
0

#13 Men jag har ju inget stativ, det suger! Det är så svårt att ställa kameran någonstans i rätt höjd. HAHA, vilka problem man har!

Ilya
0

#14 Jag brukar ställa kameran på en hylla/byrå elr på fönsterbrädan :) jag har inte heller något stativ!

Fridaaaa
0

superfin gumman:)<3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
0

#15 Ja, det är väl så jag får göra. Vad brukar du ha för inställningar när du fotar inomhus, dag respektive kväll, lagom upplyst? Eller har du systemkamera?

#16 Tack sötnos :) <3

Ilya
0

#17 Jag har systemkamera..

Emelie
0

#18 Vad brukar du ha för inställningar? Om du vill dela med dig alltså. Jag har bara haft systemkamera i några månader och har fortfarande inte lärt mig så mycket som jag borde om inställnignar osv.

Mina inomhusbilder blir aldrig särskilt bra. I och för sig för att jag inte vet hur man aktiverar blixten, haha *smart girl*.

Em--ma
0

För mig ser det ut som för #2 har 22'tum :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Emelie
0

#20 Hm, vad jobbigt. Jag ska försöka fixa det imorgon.

Ilya
0

#19 Brukar vrida ratten till "Av". Mer än så gör jag inte :) är inget fotosnille så bryr mig inte om att utnyttja kameran så mycket mer än typ halvmanuellt. Men detta duger för mig :) Har canon btw.

Emelie
0

#22 Okej, jag har också en Canon. Jag får väl prova ditt tips! Flört

Tack så mycket.