Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 2005 ggr
Shallow
0

"kritik" till bloggdesignen

Hej! Länge sedan jag var här inne, hehe… Men skulle behöva hjälp från fler utifrån. Har fått en hel del mejl/kommentarer att dom har haft svårt att förstå hur dom ska komma till inläggen(att det tagit tid att fatta), vad tycker ni? Har som sagt lite annorlunda design, men gillar den, lite speciellt och vill inte ha exakt likadan som alla andra. Är det verkligen så svårt? (skriver inte hur man ska göra, så ni får testa själva)

Min blogg -> Amandas.nu

Moa-16
0

Svårt att förstå tycker jag inte det är dock lite krångligt att behöva klicka,ut,in. Jag skulle inte läsa en sån blogg, vill ha inläggen så man bara kan bläddra ner, men det är jag :)

Shallow
0

Det är något jag själv tänkt på, men verkar inte som att det är möjligt, visst längre ner under inlägg finns det länk till inlägget innan…

Ilya
0

Måste hålla med #1..

saandrra
0

Håller nog med #1
Men ja fattade hur man skulle göra.

Välkommen att kolla in min hemsida!

Emelie
0

Även jag tyckte just det var lite jobbigt!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

KaninPiggelin
0

Jag skulle gärna vilja ha lite kritik om min bloggdesign :D

bloggen

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Moa-16
0

#6 Bättre att du startar en egen tråd om du vill ha kritik på din design.

Fridaaaa
0

Tycker med den är krånglig

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Isak
0

Jag tycker tvärtom jämfört med alla andra. Tänk vad skönt att se allt och kunna välja vad man vill läsa. Tycker temat är kanon till fotobloggar då jag antar att det är bilderna som är i centrum.

Jag tror folk tycker det är jobbigt eftersom de är helt insnöade på det vanliga upplägget, som kan bli riktigt jobbigt om någon lägger i massa bilder på rad.

Dock stör jag mig på att det blandas engelska och svenska och skulle gärna vilja se kategorierna på ett smidigare sätt.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[YlvaP]
0

Hur får man till en sån blogg?

Jag har sett en liknadne blogg på detta vis.

Isak
0

#10 Wordpressblogg som man har på eget webbhotell. Temat heter Autofocus.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[YlvaP]
0

Okej. Var det svår att göra sig en egen blogg så där? Eller letar man fram css-koden själv och använder det? Hur skriver du inläggen? Jag massor med frågor.

Isak
0

Jag har WP på eget webbhotell som har en autoinstallation av WP vilket gör det hela smidigare. Dock är det på engelska, men är enkelt att ändra till svenska.

Designer installerar man direkt via kontrollpanelen där man kan söka på olika attribut som antal kolumner etc. Men går även hitta på andra hemsidor vilket man enkelt sparar ner på datorn för att senare installera. Men man har även möjlighet att ändra i både temans CSS, samt övriga filer.

Inläggen skriver man genom att logga in på sin sida, brukar finnas inloggninslänk på sin blogg.

Sen finns det ju en uppsjö av plugins och widgets till WP också.

Det är bara att skriva vad du vill vegta så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[YlvaP]
0

Ja det var där jag såg en liknande blogg.

Jag vill veta mera för jag är mäkta intresserad. :D

Isak
0

Svårt att skriva mer om det när jag inte vet exakt vad det är du är intresserad utav.

Enklast är ju att besöka wordpress.org eller sv.wordpress.org och läsa mer.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Shallow
0

Tack för all kritik, ni som svara på design å sånt. Däremot märker jag av någras kritik att ni inte vet hur man smidigt tar sig igen bloggen vilket egentligen inte är så svårt och som sagt, ni som vill ha allt rätt upp och ner, jag ska satsa på fotosyfte till sommaren, och vill hellre ha  seriösa besökare än slösurfare ;)

Jaja, har slängt upp en "Manual" hur man smidigt kan bläddra sig igenom bloggen nu… TILL "MANUALEN"

Michaela-N
0

Jag vill ha så man kan rulla ^^

bea28
0

Jag tyckte att det var en skiiitsnygg design! Faktum är, jag älskar den! Ny och innovativ, lite krånglig kanske, men vad är inte krånligt innan man lärt sig? ;) (tänker på min fantastiska touchmobil, r.i.p, som det tog evigheter att förstå ordentligt, men ojojoj vad bra den var!)

Shallow
0

#18 Tack! haha, jo det är lite så.  Jag ville ha ngt lite "unikt" jag vill inte ha som alla andra andra, man blir en i mängden ;)