Hur göra kalender i bloggen?
Tänkte höra om någon här har Wordpress och om ni vet hur man gör eller lägger till en kalender där jag kan skriva i??
(la inlägget i övrigt då jag inte riktigt vet vart jag ska placera den, fanns ingen kategori som skrek hjälp:P )

Nu är jag inte helt säker på vad du menar. En kalender som listar blogginläggen kan du ju lägga till via widgets, annars får du nog kika på wp's hemsida.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Nej inte en kalender över mina inlägg utan en kalenderalmanacka som jag kan skriva i :P
Hum svårt att förklara. Men på Freewebs så finns en sådan, där kan man skriva sina planer för dagen. Man ser en vy av hela månaden och vad jag ska göra den dagen..
Ah, jag har kollat men hittar inget.. :S
http://wordpress.org/extend/plugins/events-calendar/
Detta kanske kan vara någonting?
Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.
Bara namnet lät bra "Events".
Jag kikar in och läser. :)
Jag tror det är rätt nu när jag läser
Frågan är bara om jag lyckas få den dit jag vill. Kör inte med de där HTML-sakerna då jag inte förstår mig på det :P
Okej vad bra.
Auch utan HTML eller liknande kunskap är det svårt att arbeta med webben :)
Bara att sätta sig in i't
Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.
Jag vet. Lite därför jag använde wordpress, där fick jag en enkel blogg/hemsida utan massa "exklusiva" saker. haha.
Men jag får väll lära mig snart :P
Pappa kan lite så jag ska se om han kan hjälpa mig på han kommer hem xD
Låter smart.
http://wordpress.org/extend/plugins/events-calendar/installation/
Här står det ju precis hur du ska göra. Det du ska göra är att ladda upp filen till wp-contents genom din FTP. Filezilla eller vad du nu använder för att ladda upp filer. Om du inte har använt FTP uppladdning förut är det på tiden att lära sig det. Din pappa kan säkert förklara det mer när han kommer hem om han är kunnig.
Ah jag såg det när jag läste. :)
FTP.. Humm bäst jag frågar haha.
Tack för hjälpen :)
Hej igen..
Det funkade inte för varken jag eller pappa fattade inte.
Finns det någon här som vet hur jag gör. Och att skriva här står det och skicka länk funkar inte då jag inte kan html, eller vet vad vissa ord betyder - även om man söker på dem på webben så finns det ingen bra översättning..
De du ska göra är att connecta till din FTP. Och ladda upp filerna tillhörande det där plugin'et
Vad har du för webbhotell?
Haha *osäkert skratt* jag gav upp..
Men kan försöka igen.
Webhotel? Jag kör via wordpress..
Tror de blir svårt att förstå, känner redan att jag inte fattar xD