Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 4090 ggr
Mimmie94
0

Flytta menyn till över headern

Hej!

Är ny här, och ny med att blogga. Kan typ inget om hur man ändrar saker och sånt, men jag skulle vilja flytta min meny till över headern - någon som kan hjälpa mig?

Om det finns ett sånt här inlägg ber jag om ursäkt,  men jag hittade det inte.

/ Mimmi

Untilwebleeds.blogg.se

eukaryoter
0

Du menar så man får en dropdown?

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Mimmie94
0

ehm.. ja du jag kan inga namn :)

eukaryoter
0

http://saraericksson.blogg.se/

Så som hennes meny är?

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Mimmie94
0

#3 precis! :)

eukaryoter
0

Mimmie94
0

#5 nu har jag varit in där och tittat, det står att jag ska bläddra ner till

Men jag hittar inte ens den i min stilmall? Har kollat igenom flera gånger nu, men ser den inte nånstans.

Vart ska jag kolla?

[YlvaP]
0

Det kanske står div#side }

Mimmie94
1

#7 det jag hittar är #side }

Men det är mer som inte stämmer, man ska radera vissa saker som inte heller finns där.. Men jag provar mig fram :)

eukaryoter
0

hittar du i kodmallen det är där du lägger in allting som ska vara i sid menyn.

[YlvaP]
0

#9 Nej det står inte så på alla kodmallar det beror på vilket tema som är valt. Så står det inte på min som jag skrev om i #7.

eukaryoter
0

#10. Nej du pratar om stilmallen. För det där är en CSS kod och inte en html kod. ;)

[YlvaP]
0

Jo stilmallen. Skrattande Det är ju där man ändra och flyttar om.

Mimmie94
0

Jag provade i kodmallen - allt finns där. Fick också upp min meny, dock ser det förfärligt ut.

Menyn ligger lodrätt, men jag vill ha det vågrätt. Stilen på texten var också katastrof så nu känns det som att jag är tillbaka på ruta 1..

eukaryoter
0

Då får du mixtra i stilmallen.

display: inline;

så får du den vågrät.

Mimmie94
0

#14 Känner mig lite jobbig men.. Jag hittar inte den heller -.-

eukaryoter
0

I stilmallen i alla dessa #navbar, #navbar li tillexempel.

Där hittar du där det står:
display: block; … Ändra det till 
display: inline; … på alla dessa då kommer du få den vågrät.