Om jag ska kunna bli en Läsare på en blogg så är dessa mina krav:
• Stilren design.
• Inlägg med bilder.
• Skrivaren av bloggen ska ha samma intressen som jag och skriva om dessa intressen.
- Tilltalande design
- Samma intressen som mig
- Ej stavfel (i mängder alltså)
För att jag ska följa en blogg ska den för det första handla om någonting, och för det andra handla om någonting som intresserar mig
Jag klarar inte av bloggar där det bara står "idag gjorde jag det och det…" eller "det här har jag på mig idag". Jag vill gärna att det ska ha någon speciell handling (ska jag säga då som skriver om allt möjligt
men då behöver jag ju inte läsa det
).
Det får gärna vara någon som skriver bra, så att man fastnar liksom. Och mycket bilder gillar jag.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Hm, en bra blogg för mig är:
Tilltalande design (dock absolut inte nödvändigt, men då måste innehållet vara så pass intressant att det lockar mig att stanna kvar.)
Ett ämne som intresserar mig.
Bilder är inget måste, även om det är skoj. Läser många bloggar som inte har särskilt många bilder.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#4 glömde en sak… För mig är innehållet viktigare än att man uppdaterar ofta. Har man inget att skriva om behöver man inte skriva, typ.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Putt
#4 Håller med om vart enda ord. Ogillar riktigt personliga bloggar. Däremot skriver jag om allt möjligt, men sällan om mig själv eller min dag. Kanske mina vardagsproblem, hurvida man ska slänga ut julgranen innan nyår eller inte. Typ.
Annars skriver jag själv om bilar, åsikter, saker som händer osv.
Jag tycker att det ska vara åtminstonde bild i varannat inlägg, men undantag finns ju.:) Sen tycker inte jag heller att det ska stå ens dag i detalj så som 4 "jag vaknade klockan 8 åt en rostad macka med skinka och gurka" osv… och inte FÖR många uppdateringar per dag om det inte händer otroligt mycket den dagen för inläggen ska ju ha en handling också;)
medarbetare på allergier.ifokus .
För mig är det att det ska vara långa och intressant inlägg, och inte
bara ''nu åker jag till stan, ses sen''
Utan varje inlägg måste minst ha 10 meningar!
Bra uppdatering, enlígt mig så följer jag bara bloggar som
uppdaterar ofta. Annars kan jag ta och göra något annat än läsa dens blogg. mer än 4 inlägg/dag och då inlägg med mer än 10 meningar.
Och inga slarviga inlägg heller, inlägget ska vara noga planerat och vältänkt. Även designen ska vara ren och i en varm färg,
inga bilder som är röriga heller då jag tappar ganska fort fokus och kan inte läsa inlägget lika bra. :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
* En tilltalande och stilren design
* Intressen som jag fastnar för
* Välgjorda inlägg, låter kanske som värsta nörden men när jag ser sånna här inlägg:
_"hej bloggen idag har jag inte gjort så mkt det har ju varit skola men det räknas inte tycker jag haha men nu ska jag gå och fika så puss"
_
så tycker inte jag att bloggen känns seriös. Nej, utan välgjorda inlägg med punkt och stor bokstav!! ;)