Hur få in presentation?
Håller på för fullt med uppstarten av min blogg, men en sak jag inte förstår är hur jag ska få in en presentationstext om mig själv i menyraden på vänstra sidan?
Såhär ser det ut just nu, men jag skulle vilja ha en kort presentationstext ovanför den lilla bilden i menyn. mlitranberg.blogg.se
Är det i kodmall jag ska skriva min presentation, eller gör jag det i stilmall?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Kikade lite i din källkod, ser ut som att du kan prova skriva in texten ovanför koden för den bild du lagt in där, i kodmallen.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Under "side" i kodmallarna (framsida) skriver du din presentation.
INFO:
Här kan du skriva något om dig själv.
Tack för hjälpen! :) Jag gick dock in på "Inställningar" och skrev min presentation där, det funkade också bra. Har dock bytit bloggaddress nu då jag inte vill ha med mitt efternamn i namnet.
Ändrade om lite osv. Tycker ni bloggen ser grundligt okej ut?
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Haha, nej bloggen skall inte se ut så. Just nu håller jag på och fixar i min testblogg, och det ser ut såhär nu istället:
Som ni ser så är nu side rutan långt ifrån själva content rutan, och jag vill få ihop dem så att ingen glipa finns mellan.
du kan prova sätta margin-top: xxpx; , om du redan har margin top på side kan du öka istället
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#7 Det funkade! Nu fick jag ner den iallafall så de sitter parallellt. Jag kan fortfarande dock inte "få ihop side" med content ..
Pröva att minska ner på Wrapper. Kanske det hjälper?
Jag tror inte jag har någon wrapper 
Nu är det ett litet mellanrum mellan content och side, och det ser bra ut så jag får nöja mig med det. Tack för hjälpen allihopa!