Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 1674 ggr
Flamman1
0

Kommentarer

Hejsan!

Har en fråga bara hur får man Läsare att kommentera inlägg?

Jag har flera besökare om dagen men ingen kommenterar mina inlägg för det, trots att jag ber om deras kommentarer osv.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

[Malin]
0

Jaa, jag kommenterar mycket hos andra!

Em--ma
0

Fråga en fråga, inte nåt som Hur har eran morgon vart?
Utan skriv EX. Vad du tycker om blogg.se hur dåligt du tycker det är och sen frågar vad tycker ni?
Lite i stil med det. (:

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Gasoline
0

Håller med tidigare skrivare. Kommentera andras bloggar och kom med fråger. Tex om du har skrivit om en tröja som du gillar, fråga vad läsarna tycker om tröjan eller om dom kanske har en likadan.

Dåligt exempel, men som sagt, det är bara ett exempel ;)  

Sen man kan ju skriva ett inlägg om saker man undrar, efterlysa tips och råd.

Eller skriva ett inlägg med starka åsikter som får läsarna att vilja skriva vad dom själv tycker om saken.

[Ebfotograf]
0

Jag kommenterar dagligen andras bloggar, angående deras inlägg och skriver frågor ;)

Moa-16
0

#2 Men varför ska man fråga det? Kan väl inte vara så intressant att veta.. Är väl isåfall bättre att kommentera inlägget :)

Em--ma
0

#2 eftersom alla skriver typ. hur har er dag varit o.s.v så blir det ganska uttjatande iallafall enligt mig.
på nästan varenda blogg står det så, så det blir ganska tråkigt då ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Moa-16
0

#5 Ja, men det är ju inte roligare att få någon annan tråkig & helt opersonlig fråga,tycker jag.

Em--ma
0

#7 men det är ju mitt tips, vad JAG tycker det är roligare att svara på.  jag tycker det är dötråkigt med hur var din morgon - frågor. Ovanliga frågor uppskattar jag, medans du uppskattar andra..

/ Emma

Moa-16
0

#8 Har aldrig sagt att jag uppskattar när någon frågar hur min dag varit, då jag förstår att dom som frågar bara vill dra besökare.

Men"vad tycker du om blogg.se"tex, frågar man ju oxå bara för att få denna person att gå in på sin blogg. Man är ju knappast intresserad av svaret. Som sagt bättre att kommentera inlägget, då går nog dom flesta in på bloggen…

MoaW
0

#9 jag tror att hon menar att man ska skriva såna frågor på sin egen blogg… det tycker iaf jag är bra, att skriva tex. vad man tycker om något i ett inlägg på sin blogg, och sedan fråga "vad tycker ni?", då kan man ju få endel kommentarer på det, ifall det är ett ämne nån annan bryr sig om Flört fast ja vet inte, hon kanske menar att kommentera på andras bloggar Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Flamman1
0

Tack för alla tips! Men jag skriver olika frågor om vad läsarna tycke osv men det är ingen som svarar för det.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Moa-16
0

#10 Jaha, isåfall missuppfattade jag. Men med tanke på vad tråden handlade om "kommentarer" (?)

MoaW
0

#12 jo men, man kan ju skriva frågor i inlägg för att få kommentarer Flört men det kan vara jag som missuppfattade Glad

#11 hmm, va tråkigt Obestämd ja tycker också det kan vara lite segt ibland, med kommentarerna.

Moa-16
0

#13 Okej, säger du det så..

Men mja, det tror jag inte funkar. Isåfall om det är någon intressant fråga,då brukar jag svara ibland. "vad tycker ni om blogg.se" Skulle jag nog inte bryr mig om att svara på,tex :)

MoaW
0

#14 nej precis, det måste ju vara nåt man bryr sig om

Em--ma
0

Jag menar att man ska göra ett inlägg på sin blogg ex. angående blogg.se med starka åsikter, och sen fråga ''eller vad tycker ni?'' Flört

jag tycker det drar kommentarer iaf :3

/ Emma

MoaW
0

#16 så menar jag också Flört om man ställer en fråga som engarerar folk så får man ofta kommentarer

Jojaton
0

Kommentera andras bloggar är nog det absolut bästa! Och kommentera då deras inlägg och absolut inte bara "din blogg" "haft en bra dag?" osv.

Johanna - Instagram