Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1907 ggr
LosGinos
0

Måste fråga.

Detta med att göra "reklam" för sin blogg.

Det är ju tydligen inte okej.

Men då till min fråga.
Jag la ut en tävlingstråd för min blogg, det kan tolkas som reklam.

Men det finns flera andra som lägger in trådar som är "ny blogg" osv.. Är inte det lika mycket reklam för sin blogg då?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[Moollan]
0

På den punkten håller jag helt med dig. Nu vet jag inte vilken tråd du la ut.. måste ha missat det..

Men jag tycker att det är lika mycket reklam att skriva "Kolla min nya blogg" som att skriva "Jag har en tävling i min blogg".

Båda två har en enda sak att förmedla - gå till min blogg = Reklam.

Ilya
0

Reklam är reklam och det är tydligen inte tillåtet på denna sajt.

Jag följer bara reglerna!

[Moollan]
0

Absolut ska man följa reglerna!

Men reglerna bör nog vara tydligare än vad de är nu så att medlemmar inte känner orättvisa.

Ilya
0

#3 Tycker man så får man kontakta sajtvärden Nilma, för sådant sköter inte Medarbetare.

Så till LosGinos och Moollan: Skicka iväg ett meddelande till Nilma och hör med henne ang sajtreglerna!

LosGinos
0

Will do.

Tycker bara det är konstigt att min tråd togs bort igår. När det fortfarande ligger massvis med trådar kvar som är "Kolla min nya blogg".

[Malin]
0

Såhär står det i sajtreglerna: * Det är inte okej att skriva inlägg på sajten i syfte att göra reklam för ett specifikt inlägg på sin blogg utan kontakt med Sajtvärd.

* Det är inte tillåtet att skriva inlägg i syfte att locka folk att rösta på en viss i blogg i en viss tävling eller att locka folk till tävlingar.

Det är okej att skriva ett inlägg om sin blogg, ETT, och det får inte gå till överdrift men reklamförbudet gäller folk som skriver och länkar till specifika inlägg, exempelvis tävlingar, röstningar eller liknande.

LosGinos
0

Men jag gjorde ju inte reklam för ett specifikt inlägg. Utan mer en tävling bara?
Men om det inte är okej så accepterar jag det :).
Men jag kan väl fråga dig ändå nilma. Är det okej att jag lägger ut en tråd om min tävling?

[Malin]
0

#7 Ja, alltså det är ju tävlingen som är reklam. Det blir väldigt mycket reklam om alla ska lägga ut tävlingslänkar om du förstår vad jag menar!

Vi har dock skapat en tråd där man kan lägga in sina tävlingar här!

Moa-16
0

Måste säga att det är lite luddigt. Antigen är det väl okej, eller inte.

[Malin]
0

#9 Vad är det som är luddigt?

Moa-16
0

#10 Det du skrev i #6 tycker jag känns luddigt.

Att det är okej, men ändå inte. Ska medarbetare titta igenom om medlemmen har skrivit inlägg om sin blogg innan? Tror inte riktigt det kommer bli helt rättvist. Och tävling & vanligt inlägg är väl det samma,tycker jag, bara det att de är roligare med tävlingar.. Då kan det ju lika gärna vara en tråd med "inlägg jag vill länka till bara för att"

[Malin]
0

#11 Nej, det märks oftast när folk skriver fler än ett inlägg av den sorten.

Det är okej att skriva om sin blogg om man vill ha respons på design, hjälp med koder eller liknande men det är inte okej att göra reklam för bloggen när man har som syfte att dra Läsare, som det är vid exempelvis tävlingar, specifika inlägg eller röstningar.

Moa-16
0

#12 Okej, spelar väl ingen större roll för mig, bara det att de känns lite luddigt att det ska vara okej att skriva ett inlägg av den sorten.

[Malin]
0

#13 Grejen är att det inte alls är samma typ av inlägg, därför finns det en skillnad i regeln också.