Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1407 ggr
Fralice
0

Skeva bilder

Mina bilder blir inte som de ser ut när man gör inlägget längre! De blir lite skeva och man ser inte hela bilden, så har de aldrig vart förut? Tyst

[YlvaP]
0

Vad har du för bredd på Content och hur stora är bilderna när du lägger upp dom?

Fralice
0

Content? Har alltid haft 700! Förvånad

[YlvaP]
0

Aha okej. Hur stora är bilderna som du lägger upp? Har inte haft några problem. Har du exakt 700px på content och väljer 700px på bilderna du lägger upp så blir det precis på gränsen och kan bli lite utanför.

Fralice
0

Vet inte riktigt vad du menar. Men har alltid fotat med samma kamera så varför skulle de här vara förstora nu..

[YlvaP]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har du för inställning där pilen visar? Vad väljer du för bredd med andra ord?

Välj en som är mindre än din contentbredd. Har du en bredd på 700px så välj en bild som då är 600px. Eller laddar du inte upp några bilder via blogg.se?

[YlvaP]
0

Eller berätta hur du gör för att lägga in bilder.

Fralice
0

Bredden har alltid vart 700, och nu plötsligt går de ju inte..!

[YlvaP]
0

Ser nu på bloggen att hela bilden inte kom med. Det enda jag kommer på är bredden på Content (i stilmallen) är för liten för dina bilder. Dina bilder har aldrig visats hela om jag inte missminner mig. Sen om bredden är 700px där med så kan man inte lägga bilden centrerad för då hamnar den utanför. Det har jag upptäckt. Bilden måste ligga vänsterjusterad om content är lika bred som dina bilder.

Kolla content i stilmallen.

Fralice
0

Jaså, de har jag inte själv sett förut? O:

Fralice
0