Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 691 ggr
[poppen]
0

Behöver hjälp med design!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag behöver hjälp med en sak. Jag vill veta hur man byter färg på det jag har ringat in på bilden, alltså där inläggen kommer och så. För jag vill inte att det ska vara vitt.

Går det att ändra?

[Ebfotograf]
0

För att kunna ändra rubriken så måste du ändra bakgrundsfärgen och det gör man så här:

Du letar upp koden som ser ut så här på stilmallen

/** Entry headers **/ h3 { background: #ffffff url() repeat-x;

du ändrar färgen där det står #ffffff till den färg du har valt

När du ska ändra menyn färgen så letar du helt enkelt upp dessa koder och ändrar till den rätt färgen

.nav ul { margin: 0px 0px 12px; padding: 5px 10px 10px; font-weight: normal; background-color: #ffffff; }

Det ända du behöver ändra är backgrundfärgen i Entry headers och nav ul

[poppen]
0

#1 Men när jag ändrar "Entry headers" bli bara rubriken den färg jag vill ha men när jag ska ändra "nav" händer ingenting.

Ilya
0

#2 Jag är visserligen inte duktig på koder men av egna erfarenheter att döma så kan det ta lite tid för webbläsaren att vänja sig vid det man har ändrat. Några minuter eller så.

Så har det blivit för mig många gånger när jag ändrat nånting på min blogg. Har tagit upp emot en timma innan det hänt något.

[poppen]
0

okej

Cornelija
0

Funkar det? :)

Jag säljer annars hela avancerade bloggdesigner för 100:-.

Mejla cornelia.gustavsson@hotmail.com eller gå in på www.corneliagustavsson.weebly.com.

Du kan även besöka min blogg www.cornelijaaa.blogg.se

Hälsningar

Cornelia, medarbetare på Sång iFokus

Cornelia Webdesign , Min privata blogg

[poppen]
0

Ok :D

[Malin]
0

Om man inte ser en skillnad efter man har sparat kan man klicka på F5 så uppdateras sidan :)