Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 4393 ggr
[Airo]
0

Dela varje inlägg?

Hej!

Jag vet inte om ni kanske fattar vad jag menar. Men jag vill ha så att varje inlägg jag skriver på min blogg, dom ska typ säras från varandra. Så att det är mellanrum mellan alla inläggen.. någon som fattar?

Om någon fattar, kan någon svara på hur man gör? :)<3 jag har provat men vet inte om jag har gjort rätt så det blir konstigt.

min blogg: wiimsan.blogg.se

Ilya
0

Jag förstår vad du menar. Är nog väldigt olika från domän till domän, på devote har jag för mig att det går. Men jag har ingen koll på blogg.se så det låter jag någon annan svara på.

Har iallafall kommenterat din blogg ;)

Jojaton
0

Menar du att det ska se ut ungefär som kommentarerna här på iFokus? Alltså att varje enskilt inlägg har en egen "ruta"?

Johanna - Instagram

[Airo]
0

#1 okej :)

#2 ja, fast med ett litet mellanrum mellan inläggen också :)<3

Jojaton
1

#3 När jag skrev inlägget satt jg på min iPhone och mobilversionen av iFokus, ser inte riktigt lika dant ut :P

Iaf, du går in i stilmallen och letar upp
/** Post's body text **/ .entrybody {

Kan du kopiera och klistra in här hur mycket det står vid margin där? Då kan jag hjälpa dig :)

Johanna - Instagram

[Airo]
11

#4 okej! :) tack!

/** Post's body text **/ .entrybody { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; font-weight: normal; color: #000000; line-height: 150%; margin: 0px 0px 10px; background-color: #FFFFFF; padding: 10px; }

[Airo]
0

Jag har fixat det nu http://wiimsan.blogg.se/ .. men jag får inte så att inläggens rubriker sitter ihop med inlägget det tillhör. Och så vill jag ändra så att inläggen blir runda i hörnen..  likaså med där det står "senaste inläggen" osv.

ÄNDRAR

"men jag får inte så att inläggens rubriker sitter ihop med inlägget det tillhör." har jag fixat. Nu saknas det bara med runda hörn på inläggen :)<3