Hjälp med blogg!
Är jag världens minst teknologiskt kunnande männsika? Jag börjar tro det. Har skapat mig en blogg, tänkte att det kunde vara kul att prova något nytt. -Men! Jag vet inte hur jag "designar bakgrunden"? Vill göra en egen mall coh så, men har verkligen noll koll på hur. Hur laddar jag upp den, och sätter in den? Kan man ha både en "bakgrundsdesign" och en främre, där texten sedan skall vara? Tacksam för svar.
Var har du din blogg ?
Jag frågar bara för att det kan vara olika hur man gör.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

blogg.se
#2 Jag gav upp min blogg på blogg.se just av den anledningen att jag aldrig fattade hur man gjorde design! För mig var den bloggtjänsten värdelös!
Gah..
background-image: url(URL LÄNK HÄR);
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Du laddar upp bilden på SKAPA och sen BILD du döper bilden (behöver ingen beskrivning) och väljer den bilden du ska ha. När den är uppladdad så trycker du på den lilla bilden till vänster så att den blir stor och kopierar webbadressen och sedan går du in på STILMALLEN.
I början så ser du denna koden:
body {
margin: 0px;
padding:0px;
background: #färgkod url(webbadressen) repeat-x;
}
Det är den du ska ändra adressen till och bakgrunds färgen på. Där det står repeat-x där fixar den till bakgrunden så att den uppdaterar sig hela tiden på bredden. Om du skriver -y så är det på höjden du kan även ta -xy då är det på höjden och bredden. Om du inte vill att den ska uppdatera sig så skriver du no-repeat.
ah, vill du ha större format. www.imageshack.us

Tack för alla svar! Ställer samma fråga igen, men denna gången för blogger.com ? : )
Det är samma sak där.