Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: övrigt-bloggrelaterat
Läst 602 ggr
[Malin]
0

Något jag stör mig på!

Något av det tråkigaste och mest störande i bloggvärlden måste vara alla meningslösa kommentarer.

Vem blir lycklig av att få en kommentar som ser ut typ "Sv; Nej, inte direkt."? Då finns det väl ingen vits med att skriva något, eller? Eller så kan man ju engagera sig lite i vad människan faktiskt skriver i sitt blogginlägg och skriva något om det istället.

Är det bara jag som tänker så?

Moa-16
0

Eller hur! Jag blir så onödigt irriterad när någon skriver "fin blogg" (tex) & så går man in på bloggen & ser 100 stycken som skrivit Sv: Tack, detsamma. Brukar svara: "och det har du inte skrivit till alla?"  Men herregud, vad arga folk blir då, av någon anledning..

Om någon har kommenterat mitt inlägg, så svarar jag och skriver något till det deras inlägg. Om jag har något att komma med annars är det bättre att låta bli..

Ilya
0

Hm, nej jag har faktiskt inte stört mig på det.. inte ens tänkt på det.

Om jag får vara ärlig så tycker jag att det är att förstora upp det hela. Visst att det kan vara lite störande, men vadå, är det hela världen att människan inte engagerar sig tillräckligt och skriver en mening extra? Tungan ute

När jag läste första meningen i tråden om tråkiga & meningslösa kommentarer trodde jag faktiskt det handlade om allvarliga saker såsom kommentarer som "ful blogg, vad ful du är" och och diverse glopord, och inte om att människan inte är tillräckligt engagerad/intresserad och skriver tillräckligt Flört

Fast det kanske bara är jag som rycker åt axlarna för en sånhär grej, alla är ju olika (tåls att påminna) ^^

Jag blir faktiskt glad bara någon skriver något ord i kommentarsfältet på min blogg..

[Malin]
0

Ja, det är ju inte en person om dagen utan kanske 30% av mina kommentarer, därför är det irriterande.

Såklart är det mycket mer irriterande med folk som skriver skit till andra men det var inte vad jag ville ta upp här.

Moa-16
0

#2 Jag tycker inte heller att det är hela världen. Men lite små irriterande är det tycker jag. Kom igen, man kan väl komma på något bättre att skriva än "fin blogg",tex… Det är ju lixom bara för att få besökare till sin egen blogg man skriver något sånt. Då kan man väl lika gärna läsa inlägget & skriva något litet som hör ihop. Känns lite nonchalant att bara ignorera lixom. Man skriver ett inlägg & alla kommentarer är "fin blogg"  Nä, jag tycker det är lite irriterande -.-