Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: börja-blogga
Läst 2555 ggr
Amantha
0

Starta Häst & Fotoblogg, Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu hade jag tänkt och starta en Häst & Fotoblogg. Jag har tidigare skrivit dagbok på bilddagboken men nu känner jag att jag vill göra ett seriösare intryck med en blogg. Jag kommer säkert ha kvar bilddagboken eftersom många av mina bevakar tycker det.

Nu är det så att jag kan ingenting om bloggar och jag behöver all hjälp jag får. Vad ska bloggen heta? Vilka färger ska bloggen ha? Hur ska bloggdesignen se ut? Helt enkelt alla frågor som rör en blogg har jag i mitt huvud när jag funderar på att starta blogg själv.

Jag skulle hemskt gärna vilja ha alla dessa frågor besvarade och kanske även några medhjälpare som hjälper till att starta upp bloggen, gratis såklart. Men ni kommer såklart bli reklamerade och allt vad tacksamhet heter från min sida!

För er som vill veta mer om min lilla 'fotoverksamhet' så gå in på min hemsida, www.amandabernstrom.tk eller så finns jag på bilddagboken och där heter jag @alltidfoto. Mejla gärna om du vill hjälpa till med något, min mejl, amanda.bernstrom@glocalnet.net , Välkommen!

Ilya
0

Design ska vara utefter din egen smak, tycker jag!

Namn är svårt, det vet du nog oxå bäst själv vad som passar.

Vet du vilken bloggtjänst du ska ha? Om du är nybörjare så rekommenderar jag varmt Devote.

Där är allt enkelt, tom jag som inte kunde någonting om bloggar har lyckats knåpa ihop en någelunda okey blogg tack vare den tjänsten.

Love it :)

Amantha
0

Tack för alla tips! Jag ska kika lite på Devote så får vi se vad jag tycker, vill ju att bloggen ska vara stilren och se rätt proffsig ut i sig eftersom jag vill ge ett någolunda seriöst intryck. Ska börja kika lite på hur bloggdesignen ska se ut, bifogar en bild när jag har kommit fram till något som kanske skulle passa.

Amantha
0

Jag har några 'bloggnamn' som jag har funderat lite på, säg vad ni tycker och om ni har något annat förslag.

Alt. 1. www.amandabernstrom… (samma som hemsidan)

Alt. 2. www.alltidfoto… (samma som bdb)

Alt. 3. www.bernstromfoto…

Alt. 4. www.fotografamanda…

Ilya
0

Om ex http://bernstrom…… är ledigt, tycker jag att det låter bäst :) men det är ju det du tycker som räknas ^^

Att ta med både för-och efternamn blir för långt, i mina ögon. Blir jobbigt för andra att komma ihåg, och för dig att skriva ner ;)

Bernstrom låter mest seriöst och stilrenast.

Amantha
0

Okej, ja det har jag faktiskt inte tänkt på innan. Ska kolla lite lediga platser och så. Kikade in lite på Devote och det verkar inte så seriöst, men jag tro faktiskt att jag vågar mig på blogg.se men vi får se, lite om kodning kan jag ju fakstikst eftersom att jag har kodat hemsidan själv.

Ilya
0

Varför verkar inte Devote seriöst? Vad är det som gör att det inte verkar seriöst?

Min personliga erfarenhet av blogg.se är att det är väldigt svårt att fixa en fin design, svårt att hitta och allmän tråkig sida och bloggtjänst.

Inget för nybörjare, skulle jag säga :)

Devote däremot har allt, så jag förstår faktiskt inte alls varför du tycker att det verkar oseriöst ^^

Amantha
0

Hm, det är bara en känsla jag får när jag går in på alla bloggar som har sin bloggtjänst hos Devote, de jag har tittat på verkar inte vara seriösa. Jag vill uppfattas som seriös eftersom jag säljer bilder och har många som ser upp till mig.

Ilya
0

Fast där beror det ju på dig som person och inte den bloggtjänst du använder. Så det är ett lite konstigt jämförande tycker jag Flört Vet måånga seriösa tjejer som använt sig av devote som fotoblogg, som lyckats väldigt bra och blivit relativt kända. Så det handlar inte om bloggtjänst, utan dig som person.

Design och hur lätt det ska vara att hitta och administrera sin blogg är ju helt andra saker, där devote, enligt mig, har fördelarna.

Men alla har nog sin favoritbloggtjänst skulle jag tro Glad

Amantha
0

Ja det tro jag säkert dom har. Men jag provar iallefall blogg.se så får vi se hur det går, så som det ser ut just nu så har jag fått dit en någolunda bra bloggdesign och jag har byggt upp allt lite eftersom, sen får vi se om jag kör igång redan idag/imorgon eller om några dagar, det beror lite på.

Ilya
0

Vad bra, lycka till! :)

Amantha
0

Tack så mycket! Jag lägger upp länken när den är klar. ;)

Ilya
0

Ja, gör så! Spännande o se hur det blev ;)

Amantha
0

BLOGGEN: www.bernstromfoto.blogg.se

Bloggen är relativt klar nu, några små grejjer som jag inte är klar med som jag är lite osäker på hur man gör men det hittar jag säkert lösningar på senare. Bloggens design är tillfällig men kommer nog andvända den några veckor iallefall, tills jag har kommit på fler ideèr till den nya ;)

Ni får gärna komentera och så!

Ilya
0

Den ser ju toppen ut! Bra jobbat :D

Amantha
0

Tack tack, den uppmuntran behövdes! Flört

Em--ma
0

Bloggen ser verkligen välkommande ut!
Jätte  fin header åxå, gillar den skarpt Skrattande

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Amantha
0

#16 Tack så mycket! Det är kul att du gillar headern! Glad