Teckensnitt?
Hej!
Håller på attt fixa min bloggdesign igen ..för första gången på egenväg innepå blogg.se Just nu jobbar jag att leta tecken snitt innan alla andra detaljer ska fixas.
Tipps?
Vill ha lättlästa teckensnitt på rubrik och skrivtexten, utan att det blir fult och tråkigt :)
jo,, har rundat alla teckensnitt 5 gånger tror jag :p men inget passar iaf :s

Trebuchet MS, Tahoma, Arial, Helvetica, Georgia, Comic sans MS och Verdana
är de som jag tycker är bekvämast när man går in på en blogg och läser, annars kan du gå in på ett wordprogram och se om du hittar något fint!
Ps. länken till din blogg funkade inte för mig. Vet inte vad det är men kan du skriva hela adressen så jag kan gå in och kika?
- linda.
Oja det är svårt att veta vilket typsnitt man skall använda. Jag valde för det mesta Georgia för den har nog alla datorer och den är ganska vanlig så därför valde jag den.
Numera har jag "lånat" design från någon som gör gratis och då har dom redan valt allt åt en.
TAck :)
Blev Verdana nu. har tidigare tyckt att alla dem varit tråkiga. men nu passade det okej iaf. visserligen är hela bloggen fortfarande under uppbyggnad med iaf. :)
http://helenasoas.blogg.se är addressen :)
Jag gillar Calibri. Ganska enkel stil men samtidigt det där lilla extra som jag gärna vill ha!
#7 testade den, men den blev så rörig på just min sida, annars är den fin=)
Men nu får jag ändå hjälp med min blogg på annan sida.. så det är inget problem längre:)
jag använder nästan alltid times new roman.. tycker den stilen är bra fin den. :)
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 
Jag gillar courier new väldigt mycket.