Jobbar på min blogg
Jag håller på att lära mig hur man ändrar och fixar på sin blogg. Här hittar ni min blogg.
Headern gjorde jag på en scrapbooking online sida som jag sedan märkte var för liten, och den var lite pixlig redan när jag fick sparat bilderna från sidan.
Jag kan inte använda något bildredigeringsprogram och är nybörjare på det här och har tidigare fått hjälp med bloggen. Men har ni något tips på förbättring? Håller fortfarande på att pilla med den men tänkte kolla om ni har några idéer eller förslag. Tar hjälp av Designa din blogg.

Ingen som har något att säga?
På min skärm går både menyn och själva inläggsrutan "utanför" headern, ska det vara så?
I övrigt tycker jag att det ser bra ut :)
Bilderna är ju fina och så men inget är symmetriskt eller något liknande. Min graviditetsrtan sticker ut på höger sidan och inget på den vänstra. Headerna är inte lika bred som inlägg+meny och det är avhuggna bilder i headern också.
Fortsätt kämpa
Du är ju duktig som försöker.

Headern är mindre än inläggs och meny rutan. Jag fick inte till samma storlek, kanske kan minska inläggsrutan? den behöver ju inte vara så bred.
Bilden i hörnet högg jag av kanterna med flit när jag gjorde headern.
Hur ska jag få till "min graviditets" rutan?
Skulle också vilja lägga in en länk till bloglovin men fick inte till det. någon som kan förklara hur man gör?
Kan tyvärr inte hjälpa dig med rutan för jag vet inte hur man gör. 
Bloglovin lägger du där det står
Kolla min blogg så ser du att min bloglovin-knapp ligger överst. Bloggen.
Om du gör headern större och fixar och donar så kan du göra att inlägg och meny blir lika breda. Här ändrar du bredden på hela bloggen. (stilmall)
div#wrapper {
margin: 0 auto 20px auto;
width: 1024px;
Då kan du ändra width till samma bredd som headern men glöm inte att ändra dessa:
div#content {
float: left;
clear: left;
display: inline;
padding: 0 20px 20px 20px;
width: 800px;
och
div#side {
width: 150px;
padding: 0 20px 0 0;
float: right;
display: inline;

ska fixa bredden sen. men jag fick in länken till bloglovin i alla fall. dock fick jag ingen knapp, bara en text.
Det beror ju på vilken du väljer. 

aha! Nu hittade jag :D