Större inläggruta?
Hej! Jag undrar ifall någon vet vad man ska ändra i stilmallen som gör att inläggsrutan blir större, eller bredare? Gärna så att man kan skriva över hela (tills min headerkant tar slut). Sen en liten fråga, i vilken del ändrar jag den bakersta bakgrunden? Här är min blogg så kan ni se båda problemen www.curieux.blogg.se. Och kan man byta tema utan att min header försvinner helt?

Tack för hjälpen :)
#2, Så lite så! ^^ Tyvärr kan jag inte hjälpa dig så mycket mer, då jag själv verkligen är nybörjare inom bloggdesign.. (;
Jag kan inte hjälpa folk med design om jag inte har hela stilmallen och byter ut den med min egen ett tag ;P alltså så att jag gör den på min dator. För då kan jag testa mig fram.
Men hjälper det att ändra i "float".. Alltså så du ändrar till Right, left, eller vart du nu vill ha den.. Sen att du ändrar själva bredden.
Bredden ändrar du typ i div#content "width"..
Svårt när jag inte kan göra det själv.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag ändrade lite i #content, och nu är det halvordnat, inte för att bloggen ser speciellt bra ut än, men jag är ju nybörjare på bloggdesign, så vi skyller på det;P Så jag får prova mig fram med resten av problemen, men det är väl hyffsat lätt att kolla vad som ändrar vad^^

Ett nytt problem som jag tycker verkar lättåtgärdat, men tydligen inte är det… Jag vill att min header hamnar högre upp, ni ser ju själv att den är en bit ner. Jag har provat i header rutan och just nu ser det ut såhär:
#header {
background: #565656 url(http://i41.tinypic.com/*********) no-repeat right center;
padding-left: 0px;
padding-bottom:10px;
padding-top:10px;
margin: 10px 0px 0px;
width: 1000px;
height: 600px;
}
Ligger felet i #header eller i #body? Jag har provat att justera i båda där jag tror det ska vara, men ser ingen skillnad… Hjälp, någon?
#6 Jag är inte säker men jag tror att jag ändrade det i #wrapper. På margin.
body #content { width: 700px }
Leta upp det här.. nu står det kanske inte 700 på din antagligen. men det är dom siffrorna man ska ändra. jag tog 700 det är stort :) men du kommer behöva ändra bredden på själva bloggen också, annars hamnar menyn längst ner.