Utestängda
Varför stänger man ute oss som läser med skärmläsare ?
I de flesta blogar så ska man kunna göra kommentarer men vi som läser med skärmläsare blir allt oftare utestängda från att göra kommentare genom att man ska bekräfta sina inlägg genom att skriva av en massa tecken som finns i en speciell ruta
Dessatecken kan inte våra skäärmläsare tolka och vi blir genom detta förfarande utestängda från att kunna kommentera v´blogarna
SvenA, jag tog mej friheten att ta bort ordkontrollen från båda mina bloggar och det verkar som om jag lyckades. Om du vill kan du kolla på båda och se om det verkligen är borta (du behöver inte kommentera utan bara ta upp rutan där man kommenterar :) ).
Bloggarna:
To My Goal (engelsk text)
Track of a Wolf (svensk text, virkblogg)
Säj gärna till om ordkontrollen är kvar (är den det så kollar jag igen om jag kan ta bort den)
Om du går in och tittar på den nedre av läkarna så har jag lagt in ett tst
Spännade och se om det fungerar
Det fungerade alldeles utnärkt
Det fungerade :)
Såg kommentaren så nu hoppas jag att fler med skärmläsare kommenterar mina bloggar och andras också :)
Hur tar man bort ordkontrollen?(:
medarbetare på allergier.ifokus .

Brukar det inte oftast gå att få dessa ordkontroller upplästa i högtalaren?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Våra skärmläsare kan inte tolka bilder och således inte heller läsa upp dem
Skärmläsare är en talsyntes som läser det som står på skärnen men den kan bara tolka vanlig text som står i rad och dessa så kallade hoppande texter kan de inte läsa och är helt ttysta där
Vart tar man bort det? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.