Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: börja-blogga
Läst 1043 ggr
kappi
0

besökare till bloggen!

Hejj alla bloggare :)

jag undrar hur ni får besökare till bloggen :)?

hur gör ni ?

och vad skriver nu om?

mvh, en som behöver hjälp me bloggen :P <3

[Nalle-]
0

Hejsan!
Ett tips är att lägga ut länk till sin blogg på alla sidor man är medlem på. En annan sak man kan göra är att kommentera på andras bloggar. Dock tycker jag det är viktigt att bara komentera om man har något vettigt att säga. När det gäller vad du ska skriva om, skriv om det som intresserar dig! Kom ihåg att lägga upp massor med bilder också, det är alltid roligt.

Hoppas du kan få hjälp av något av det här. Lycka till!

kappi
0

MEN det kanske blir lite tråkigt om man bara skriver om  ex hästar?

Moa-16
0

#2 Är ditt mål med bloggen att få många besökare? Skriver du inte för din egen skull? #1 Gav bra tips..

[Nalle-]
0

#2, Om du vill skriva om hästar, skriv om hästar. Då kommer folk som gillar hästar att läsa din blogg. Om du skriver om tex mode bara för att du tror att dina Läsare vill läsa om det, så kommer det inte bli lika bra texter tror jag. Men visst kan man blanda ut innehållet i tex en hästblogg med vardag och andra intressen, man behöver inte bara skriva om en sak om man inte vill.

#3, tack så mycket :)

kappi
0

nja, klart jag skriiver för min skull men de e ju skojj om de blir fler som läser den?

Moa-16
0

#5 Jo, men jag tycker du ska skriva om det DU tycker är intressant/roligt. Inte fundera på vad andra kan tycka är roligt att läsa om. Blir så falskt. & ofta tråkigt att läsa. Då man kan "se" att det här gör bloggaren för läsarna. Och är egentligen helt ointresserad av det…

Skriv om sånt du gillar (: Då blir det intressant för andra med samma intresse! Och som någon sagt, mycket bilder!

[Malin]
0

Jag kommenterar otaliga bloggar per dag så det är det absolut bästa för att locka nya besökare!

Som vissa även har nämnt innan är det ju kanonbra att göra reklam via andra sidor, tex Facebook eller Twitter.

Något som också kan vara bra är att skaffa "länkvänner". Länka till varandra på era bloggar!

kappi
0

men jagmenar… asså det e ju inte ALLS kul att läsa en blogg där det står:

hej bloggen! idag var jag med min kompis och vi satt vid datan och lite sånt :) hej då

xD! men ni fattar vad jag menar :) men tillexempel som kissie hon är ju sveriges största bloggerska :o och hhennes blogg e ju rolig att läsa för att hon e  så patetisk ^^

Fiona
0

Skriv vad du vill skriva och sånt som är vettigt. Visst går det skriva att man bara vart med sin kompis men då tycker jag att de är ett måste med några (fina) bilder som gör inlägget intressantare.

Skriv om det du gillar och sen letar du efter bloggar som skriver om samma saker och kommenterar där så kommer dom hitta dig :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg