Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: börja-blogga
Läst 891 ggr
[GunillaR]
0

Var ska jag lägga min blogg?

Hej jag är ny här på sajten.

Jag vill starta en blogg och vet inte vart jag ska lägga den. Den kommer handa om andliga, existensiella och livsåskådningsfrågor och jag har en hemsida som handlar om detta. Men frågan är om jag ska lägga bloggen där eller om den ska ligga i något annat, om där finns bloggsajter.

Tips snälla!

Moa-16
0

Hm, du kan ju ha en blogg på någon blogportal(Blogg.se,wordpress,bloggagratis,blogspot,tex..) Och länka från hemsidan? Jag skulle rekommendera wordpress till dig. Då det redan finns fördiga snygga designer. Och det är lätt och förstå tycker jag. Men du kan ju titta runt och se vilken du tycker passar dig bäst (:

[GunillaR]
0

# 1 - Desigen kan jag nog ta hand om själv eftersom jag kan html. Men naturligtvis kunde det vara spännande att få en färdig design.

Jag ska kolla runt lite på dem du föreslår!

Moa-16
0

#2 Aha, ok. Om du vill fixa med design själv. Skulle jag rekommendera blogg.se,hehe.

[YlvaP]
0

Ja om du kan html så är blogg.se det perfekta stället för där har du fri tillgång till att ändra allt.

Nessie-09
0

#3 Blogg.se e jätte bra om man vill fixa designen själv!
Har själv en blogg där och jag gör min design helt själv, det e väldigt enkelt!=)

[GunillaR]
0

Tack för era tips.

Jag ska kolla imorgon.

Isak
0

Har du en blogg på ditt eget webbhotell har du även då möjlighet att ändra det mesta.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[GunillaR]
0

# 7 -Det ska finnas möjlighet att lägga upp blogg där, men jag får det inte att fungera. Får skriva till supporten.

[GunillaR]
0

# 7 - Idag fungerade funktionen. Här finns bra mallar och även färdiga schabloner. Så nu ska jag börja på att göra bilder och bakgrunder.

Funderar på om man ska ha sitt eget namn eller använda ett nick…..

Jag ska ju göra en ny hemsida som ska heta Morgaine's Sida och då kunde det ju vara passande att också ha samma namn.