Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggproblem
Läst 2122 ggr
helenahenstedt
0

Min blogg finns inte!

Hej,

jag har just börja blogga, kallar bloggen för Henstedts verkstad. Men hur jag än googlar eller skriver in bloggadressen för hand så blir den inte hittad.

Nån som kan räkna ut vad jag gör för fel? Har jag missat någon form av aktivering?

Använder Blogger.

helenahenstedt
0

Hej,

kopierade just min bloggadress och sökte. fick till svar att säkerhetscertifikatet inte är godkänt.

Det står att min adress är blogspot.com

någon som vet hur jag ska göra?

Mirzadancing
0

Ojj . Kan inte så väl om blogspot . Men kan du logga in då ? På blogspot ?

helenahenstedt
0

Jag kan logga in, jag kan skriva i bloggen, redigera etc. Har hittat en flik: publicera där jag ska skriva konstigabokstäverkoden, tycker jag borde få någon bekräftelse efter det, men det blir bara en ny variant konstiga bokstäver, någon som vet om det ska vara så.

Allt verkar funka, utom att hitta bloggen på internet…

olympiathurfjell
0

Väldigt knepigt tycker jag. Jag har inte haft blogspot så mycket men finns det ingen kundtjänst som du kan kontakta?

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Alexandra-S
0

Jag kan inte heller så mkt om blogspot,
men på blogg.se så måste man ju aktivera bloggen.
Hoppas det löser sig! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Anna_Sv
0

Jag kan en del om Blogger. Kan du skriva in länken till bloggen här i tråden så ska jag kolla.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

helenahenstedt
0

#6 Är  det det här du vill ha:

http://henstedtsverkstad.blogspot.com/

Jag har kopierat och lyckats hitta den, men vill ju att det ska gå att söka,  någon som söker på mitt namn t ex ska ju kunna hamna är. Är det tänkt. Vore bra.

Mirzadancing
0

Asso menar du på google så tar det tid att hitta en blogg ;)

Moa-16
0

#8 Vadå? det ska väl gåObestämd

helenahenstedt
0

#8 Ja, jag menade på google.

Hur lång tid kan det ta då?

Gissar att det gäller då oavsett blogger, wordpress, blogg.se m. fl…

Moa-16
0

Men klart det ska gå, på än gång? Det är ju adressen till din blogg?

Mirzadancing
0

Men det tar ju tid att adressen ''Aktiveras'' på google . Tog nästan 2-3 månader tills jag hittade min Eurovision blogg .  Nu är det bara att söka på EsongContest då hittar man den dirket ;)

helenahenstedt
0

Kan itne begripa varför det ska ta tid! Nån här som vet?

Inte ger de någon (tydlig) info om det heller. Jag började blogga i måndags eftersom jag i måndags började en utbildning. Hade tänkt att bloggen skulle följa utbildningen.

Så när bloggen hittas är mitt första inlägg kanske flera månader gammalt. Lite snopet.

Går det fortare om jag sprider min bloggadress och folk kikar in? Typ Googel ser att det är en adress som får besök då och då?

Vill ju att det ska gå att söka på Henstedt och hitta min blogg…

Mirzadancing
0

Men det tar ju tid att adressen ''Aktiveras'' på google . Tog nästan 2-3 månader tills jag hittade min Eurovision blogg .  Nu är det bara att söka på EsongContest då hittar man den dirket ;)

Anna_Sv
0

Eftersom google har flera miljarder sökord att indexera varje dag är det ju käckt att man kan hjälpa dem.

Helena, du vill att man ska hitta dig på google - gå då in här och registrera din blogg direkt hos google, då går det snabbare!

Sen hjälper det ju också att du pingar din blogg på olika portaler, såsom nybloggat.se och nyligen.se.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

helenahenstedt
0

Nu går det att hitta den om man söker på bloggnamnet, mitt efternamn osv. Men: jag har skrivit två inlägg, det senaste idag och det är inte med. Irriterande.

Tack för all hjälp, kan meddela att det var nästan stört omöjligt att hitta nån form av kundtjänst, de ville att mitt problem redan skulle vara formulerat i deras hjälpguide.

helenahenstedt
0

Gissa!

nu klickade jag på länken jag själv lagt in i den här tråden och där fanns inlägg nr 2 med.

helenahenstedt
0

GRRRRRRR,

googlar jag på bloggnamnet så hittar jag dit, men inlägg nr 2 är inte med.

Nån som kan förklara?

Mirzadancing
0

min blogg , ?

Anna_Sv
0

#18:

att inlägg nr 2 inte är med är för att adressen du fått fram på google går direkt till inlägg nr 1.

Att inlägg nr 2 inte kommer med i sökningen kan bero på att du inte satt några etiketter.

Har du registrerat bloggen som jag skrev i #15?

Google indexerar inte adresser, bara sökord. Om du tittar på googles sökträff på din bloggs namn så ser du att det är texten du skrivit "Om bloggen" som fått en träff på bloggnamnet, inte adressen.