Bloggnamn - hur valde du?
Sitter och försöker hitta på ett nytt, kreativt bloggnamn för min nya blogg. Hittills har jag bara hetat det vanliga som jag heter överallt..
Nåväl, jag undrar alltså hur ni valde erat bloggnamn?
Jag valde sundqqvist.blogg.se
just för att jag heter sundqvist i efternamn,
och med två q var för att det inte skulle bli så tråkigt :p
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Jag och Sandra (Zippa- på iFokus) översatte mitt riktiga namn till älvnamn, men det var inget jag gillade. Så då testade vi Sandras namn och då tog jag det ^^
http://taralom.blogg.se - Min blogg
#1 Ja, jag hade (precis som här) mitt efternamn i min första blogg men nu kan jag inte registrera det pga att domännamnet är upptaget från att jag hade det en gång i tiden.. =)
#2 Det är ju ganska smart, finns ju hur många olika sätt som helst man kan skriva sitt namn på.. :D

Jag valde lovato.blogg.se eftersom jag gillar Demi Lovato. Min förra blogg heter trixans.blogg.se eftersom min hemsida heter trixan.se. Hemsidan heter så eftersom jag hade en katt förut som hette Trixie 
Det kanske blev lite rörigt, haha 
/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Altheatrollet.blogg.se
Althea för att det är mitt nick online och trollet för att det är vad gubben min kallar mig
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag har samma problem som du. Sockan är vad jag kallat mig mest för men det blir svårare och svårare att få det nicket. Trippelmamman har jag börjat med men trivs inte lika mycket med det. Kaxelina är annat namn som är så där men har inte använd det så mycket
Så det slutade med trippelmamman eftersom mitt liv kretsar runt mina barn.
Ta något med namntet. Om man har ett namn som är lätt att stava och sånt så är det ju oftast lättare att komma ihåg. Inte för långt namn häller tror jag ;)
Jag är språkintresserad så min kattblogg fick därför namnet ailurofil och själv kallar jag mig för ailurofilen. Ailuro- eller aeluro- står för katt på grekiska, -fil eller -philia betecknar en person som har ett stort intresse för något.
Min kaninblogg heter liporidefil av samma anledning: liporidae är grekiska för kanin.
Min vardagsblogg har precis fått ny adress, tulpanrosa, eftersom jag tyckte att adressen vardagenenligtanna2 var aaaaalldeles för lång. Både i headern och i bakgrunden har jag tulpaner i en viss rosa färg.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
Min blogg heter http://whisker.blogg.se, och jag valde Whisker för att det betyder morrhår på engelska och jag älskar djur!

bara tog något kort, enkelt, vilket var Rodin.. Mammas efternamn och också mitt.
#9 Ja, jag känner samma sak. Det blev något så smaklöst som min första bokstav i förnamnet och sedan resten av efternamnet. Lämnar inte mycket till fantasin det inte :(
Tack för alla tips till er övriga =)

Jag har kallat mig för CrazyGirl på nätet sedan 2005. Jag såg Girl interrupted (Stulna år) och huvudpersonen där beskrev sig som "a real crazy girl". Och jag lider av psykisk sjukdom, så tyckte det var klockrent. Filmen såg jag första gången 2000 och den är ännu en favorit.
crazygirl var såklart upptaget då jag började blogga i år på blogg.se. Jag kallar mig siscrazy på youtube, sis som i förkortning på sister, då jag har en bror som betyder hela världen för mig.
så min blogg fick adressen siscrazy.blogg.se :)
xo xo Malin ♥ Gizmo
hänger mest på Bichon då jag har en Frisé
#13 jag gillar också den filmen :)
Jag valde mitt bloggnamn isabelleg för jag heter Isabelle och G är den första bokstaven i mitt efternamn :)
Jag bloggar ju om Eurovision och då tänkte jag
E = eurovision
Song = Song
Contest = Contest
+ = Esongcontest ;) hhahaha
Valde nunpa för att jag ropar det efter min kompis av nån anledning 
Av ren tur så sprang jag på en sida där det fanns en ordlista över Lakota-språket och där betyder nunpa 1. Ren lyckträff eller? ;)
Jag fann ett ord som passar för min blogg nu och så blev det. Discrepancy :) Men fortsätt strömma in mer era namn =)
emosuss.blogg.se valde jag för:
Jag är lite emotionell därav förkortningen emo
och sedan kallas jag Suss =)
"frokeneklid" = fröken eklid. min mamma kallade sig Fru Eklid på msn, så då tänkte jag att jag kunde ju heta Fröken Eklid isåfall. ;) jag heter alltså Eklid i efternamn.
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg