Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettmedlemmarnas-bloggar
Läst 686 ggr
Mirzadancing
0

En helt ny design !

Kolla in min helt nya design blogg.

http://alltomzacefron.webblogg.se

Kritik tack !

( gjord av dinIsabelle.blogg.se )

Trollis-
0

Stilren och snygg :)

Mirzadancing
0

tack :)

Shallow
0

Gillar designen men jag tror kappas att du har tillstånd att använda bilderna eller?

www.mandizi.blogg.se

Kisemisen
0

Har samma fråga som #3, har ni/du tillstånd att använda bilderna?

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Moa-16
0

Jätte fin. Tror det kan vara svårt att få tillstånd;).

lindda
0

#5, japp. det är nog supersvårt men har man inte tillstånd så har han ju faktiskt snott bilderna.

linda, Medarbetare på bloggande ifokus

Trollis-
0

#6 Håller med, han kan faktiskt få betala böter (ca 3200kr/bild) ifall fotografen/fotograferna får reda på det.

Moa-16
0

Fast det är ju inte så stor risk att dom får reda på det;). Men klart man ska fråga först. Men det är nog lite omöjligt. Får köra utan bilder isåfall.

lindda
0

#8, Även om dom inte får reda på det så är ju det olagligt.
Det är faktiskt olagligt att ta bilder för privatbruk utan tillstånd från antingen modellen och/eller fotografen med tanke på att fotografen tar ju foto för att sedan få pengar för bilderna. Det är alltså stöld att inte betala den summan till fotografen för att sedan använda dom till sitt eget bruk.

Trollis-
0

#8 Jag håller med Linda, oavsett om fotografen inte får reda på det så är det olaglit.
Alla borde läsa det här. Emelie förklarar tydligt vad som gäller, vad som är rätt och fel om upphovsrätten. Det är viktigt att folk vet om det, jag vet hur förbannad jag skulle bli ifall någon snodde min bild och la upp på internet utan att få tillåtelse från mig först.

lindda
0

#10, Det var en bra text som Emelie hade skrivit. Det är så det är.
Och jag själv hade inte tyckt det hade varit så roligt med över 3000 kr i böter per bild.