Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: övrigt-bloggrelaterat
Läst 819 ggr
KadjaNina
0

Pinga på bloggportalen.se

Har försökt några gånger och det funkar inte. Det står;

Tyvärr så fungerade inte ditt ping, vg. kontrollera att du har minst en Blogg och att denna Blogg har ett RSS/Atom-flöde som validerar.

Vad ska jag göra?

Moa-16
0

Ursäkta, men vad är en pinga?. Aldrig hört,hihi!

KadjaNina
0

Hur ska jag förklara det.. Gå in på bloggportalens hemsida och kolla. Är så dålig på att förklara. :)

Trollis-
0

#0 Kontakta dem och fråga om de vet vad som är fel.

#1 Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt, men jag ska försöka. När du pingar din blogg kommer ditt senaste inlägg upp på den sidan du pingade på (t.ex. bloggportalen.se, rssportalen.se, nyligen.se, nybloggat.se o.s.v.). Det gör att folk kan se ditt inlägg ochkomma in på din blogg, på det viset får du fler besökare och kanske också fler prenumeranter.
Hoppas du förstod lite nu iaf :)

KadjaNina
0

Jag var tvungen att skriva in bloggens RSS fast man egentligen inte ska behöva det. Jag har blogg.se och det står;

"Du behöver INTE fylla i din RSS om du bloggar på någon känd bloggtjänst typ Blogg.se, Blogger.com, blogspot.com, blogsoft.se, Aftonbladet, Expressen, Passagen, etc, utan bara om du bloggar "på egen hand". Frivilligt."

Konstigt.. Men jag fick det att funka, det är det viktigaste.

Trollis-
0

#4 Ja, tur att du fick det att funka iaf ;)

Moa-16
0

Jaha. Bra att det fungerar nu då!.

[YlvaP]
0

Det har jag haft också. Även om det står att man inte behöver det så måste man skriva in ändå. Funkar annars inte.