Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 759 ggr
Piffen
0

Jag behöver hjälp med min design!

Jag har nästan precis börjat blogga. Eller snarare… jag har bloggat ett tag fast inte så länge och jag vet inte hur man gör en design. Min kompis ha hjälpt mig med designen jag har nu fast nu vill jag ha en annan och jag vill lära mig själv så finns det någon som kan förklara för mig hur man gör???

Piffen
0

min webadress är http://djurbecka.blogg.se/

Trollis-
0

Du får nog säga lite mer exakt vad du vill göra, annars är det ingen som kan hjälpa dig eftersom det finns hur mycket koder som helt att lära sig.
Men ett tips är att kolla här.

Piffen
0

OskyldigOk, så här då Tungan ute

Jag vill ändra min header (tror jag att det heter). Till andra bilder och så

Piffen
0

Sen fattar jag inte riktigt hur man ändrar bakgrunden på kommentarsrutan…

Zippa-
0

#2 Jag tror att du länkade lite fel kanske? Tungan ute Var det den här sidan du menade?

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Trollis-
0

#5 Haha, har ändrat nu :P Det var en länk som jag skulle skicka till min syster x'D

palsternackan
0

vad är det du vill ha hjälp med i headern? att göra den eller hur man lägger upp den? =)

(designadinblogg.se är en väldans bra sida om bloggdesign!)

olympiathurfjell
0

Som #7 skrver Designa din blogg är en superbra sida som är lätt att förstå. Ta dig en titt, där kan man garanterat lära sig något.

//Olympia, sajtvärd

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Piffen
0

Det är hur man gör headern. Designadinblogg är ganska bra fast jag fattar inte riktigtTungan ute

jag kan väl ta mig en titt igenFlört

Trollis-
0

#9 Du gör headern i ett bildredigeringsprogram, så som photoshop och paint ;) Sen visar Lari (som driver Designadinblogg) hur man lägger in den ^^

palsternackan
0

När du gör en header så måste du först och främst skaffa ett bildredigeringsprogram, det kanvara nästan vad som helst, paint, photoshop, gimp eller så.

Efter det måste du öppna ett nytt "blad" och beskära det i rätt storlek. Tänk på att göra den avlång och inte så hög.

Välj tex. en bakgrundsfärg att måla på, och klistra sedan bara in bilderna du vill ha på eller vad du nu vill göra, nu är det bara att pröva dej fram. Glöm inte att spara den i jpeg.format, de flesta bloggar lägger endast upp om du har det.

Hoppas du förstod lite^^

Piffen
0

Tack så mycket för hjälpenSkrattande

Nu förstår jag mer och bättre^^

palsternackan
0

bra =) lycka till!

Piffen
0

Hur lägger man in headern??

isabelle_