Viktigaste bloggfunktionerna?
Varför har du valt att ha din blogg på hos den leverantör du har? Är det bara en slump eller är det ett medvetet val?
Vilka funktioner tycker du är viktigast på din blogg?
Om du det var enkelt att få med sig allt befintligt innehåll, skulle du kunna tänka dig att byta leverantör om någon annan var bättre?
Mvh // Johan

Jag har min blogg på blogg.se och det var bara en slump att det blev så. Var så många år sedan jag startade den bloggen så jag kommer inte ens ihåg hur jag kom dit. Sedan kan jag inte så mycket om alla olika innehåll och så vidare så jag vet inte riktigt vilka funktioner som finns, vad mer man kan göra och vad mer som finns att välja på..

Jahopp. Nu är jag medlem på sidan men har ingen aning om hur jag ska fortsätta…

Min första blogg ligger på blogg.expressen.se, vilket initialt var en slump. Ligger kvar där på grund av att det är en fotoblogg, och att funktionerna är enkla och pålitliga.
Min andra blogg finns på blogg.se, valde den efter en relativt summarisk genomgång av vilka alternativ som fanns. Också enkel med bra bildfunktion.
Nu när bloggarna är inarbetade på sina respektive adresser känns det krångligt att byta. Jag har länkat dit från andra ställen, till exempel.
Bloggen här på iFokus skriver jag i mest för att uppdatera saker som har med medlemskapen här att göra.
Jag skulle kunna tänka mig att byta om allt gick att flytta, och om hantering av text och bild samt övriga funktioner var lika enkla (även med Firefox). Men då kvarstår det där med tidigare länkning.
Fair Winds and Following Seas!
Jag har varit riktigt vilse i bloggvärlden och provat många ställen. Till slut har jag ändå fastnat en stund i blogspot. com
Jag vill ha en blogg där man får göra lite reklam och kunna vara självständig. Samtidigt så kan jag för lite för att riktigt veta hur man ska göra för att få bra trafik till sin blogg. Det är många andra funktioner också som jag också måste lära mig.
Vad jag blev glad när jag såg den här nystartade sajten. Här kommer jag nog att synas med mina frågor och kommentarer. Rätt ofta tror jag.

anledningen till att jag valde blogg.se är att namnet är kort och lätt att skriva upp, och att det går att få det låta sammanhängande med sitt namn ;) ex: nuskriverjag.blogg.
Sen att jag inte riktigt förstår de enklaste funktionerna och att sidan i allmänhet är lite knäpp och ologisk är skäl för att byta. wordpress.com verkar intressant.
Naturligtvis, skulle jag kunna byta blogg, om något annat verkar intressantare. Det har jag gjort många gånger, även om det har varit krångligt, men det är nog mot bättre vetande.
Tycker det är rätt viktigt att kunna göra bloggen personlig, både till utseende och att man ska kunna ha de fuktioner man vill :)
Jag har en egenskapad blogg på mitt webbhotell, med Wordpress som mall, då kan jag ändra och göra om bloggen som jag vill + lägga till de plugins jag vill ha = bara några få.
Vill ha en enkel och stilren blogg som är lättläst.
Jag började blogga på blogg.se för det såg enkelt och bra ut men när jag väl kommit underfund med att jag kunde ändra på utseendet med andra mallar så tog nyfikenheten över. Så upptäckte jag blogger och skaffade mig raskt ett google-konto, så där har jag numera fyra av bloggarna samt två album.
Vad som är viktigt är att kunna lägga till funktioner, både widgets och gadgets.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Jag valde inte blogg.se på grund av någonting egentligen. Mitt andra altenativ erbjöd bara fula designverktyg som var nästan helt omöjliga att arbeta med. Och lite skönhet vill man ju ha i sin blogg ändå.
Dessutom så är blogg.se väldigt lätthanterligt. Och folk som inte är blogg.se medlemmar kan kommentera om de så vill. För några bloggsidor tillåter bara inloggade att kommentera inläggen vilket är ganska irriterande…
Dessutom fungerar blogg.se bra i firefox, tyvärr inte med opera men det gör inte så mycket, längre.

Jag är väldigt kräsen vad som gäller bloggar, men har funnit mig till ro på bloggproffs, men söker vidare.
Skapade precis ett användar/blogg konto på expressen :)
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Jag började ha en hemsida, och de flesta bloggar är för stora för att rymmas i en liten ram på hemsidan, så jag började använda
blogtown.se, en liten bloggtjänst som lätt går att sätta in på en hemsida. Sedan att man kan skriva vissa inlägg lösenordsskyddade är ett stort plus som de flesta vanliga bloggtjänster inte använder, utan då måste man lösenordsskydda hela bloggen, förutom tex wordpress, som också har den tjänsten.
Men numera funderar jag på att ha min hemsida på wordpress, måste bara komma på hur jag får .se-adressen dit. :)
Till min viktminskningsblogg använder jag blogspot, tycker den är enkel att få som man vill i layouten och sedan finns det en massa roliga gadgets att välja där. Jag valde blogspot istället för blogtown till den bloggen, för den tjänsten är lättare att googla fram och få fler besökare på.
xo xo Malin ♥ Gizmo
hänger mest på Bichon då jag har en Frisé
Jag började blogga på blogg.se och tycker det är en bra sida. Sen skulle jag åka till Sälen så testade jag att mobilblogga via blogger.com. Jag hade stannat där om det inte vore för att jag inte har hittat någon besöksräknare. Finns det där eller?
//Olympia, sajtvärd
Använder mig av wordpress numera, och det är på alla sätt ett medvetet val! Tidigare körde jag också med blogg.se men det kändes för begränsat, jobbigt att ladda upp bilder och svårnavigerat.
Med wordpress kan jag styra som jag vill, bilduppladdningen går mycket snabbare, jag kan lösenordskydda vissa inlägg vilket jag tycker är toppen! Det är ju inte alltid man vill dela med sig av allt, men ändå vill maan ha det samlat på ett ställe så att säga… när jag loggar in ser jag allt det viktiga - nya kommentarer, statistiken och jag har möjlighet att skriva ett inlägg direkt till den förvalda kategorin.
Så, lätt att navigera, många möjligheter att bestämma utseende och innehåll själv, en enkel uppladdning av bilder, en översikt av det viktiga och att kunna lösenordsskydda vissa inlägg, det är viktigt för mig.
Byta skulle jag nog inte göra, jag är nöjd nu :)
Jag har MSN spaces, det var mer av bekvämlighet att jag valde spaces, för den finns redan på mitt hotmail konto. Det är bara att logga in och välja själv om jag vill eller inte vill skriva. Jag använder Windows Live Writer när jag skriver inläggen och det tycker jag är ett superbra hjälpmedel.