Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 960 ggr
EmmaG
0

Hjälp med designen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här med bloggdesign får mig snart att gråta av uppgivenhet.. Känner just nu att jag gladligen skulle betala en slant för att låta nån annan göra de åt mig, så att de blir bra och som jag vill Obestämd

Det är några saker jag skulle vilja ha hjälp med _(ja om inte nu nån vill göra de åt mig för typ en hundring, haha)
_Jag har delat in de i färger så jag går efter de..

Använder blogg.se
Jag skulle vilja att det som är blåmarkerat inte är rött, utan vitt, så att hela inläggsrutan går ut och täcker upp allt. Så att det inte ser så avstyckat och uppdelat ut. Förstår inte ritkigt, för de såg inte ut såhär från början, så vet inte vad jag gjort, eller när de hände.
Alltså, hur får jag de att se ut som de gör på min andra blogg - se bild i nästa inlägg.

Grönmarkerat, kan jag ta bort "Althea"? När man klickar på de så kommer de ju upp en infotext om sig själv. Vill inte ha kvar de utan istället de som jag pratar om i sista delen nu *S*

Lilamarkerat, jag har lyckats klämma dit en rubrik som synes, "Vem är Trollet". Under här skulle jag vilja ha såhär;
Om Trollet
A-Ö
Jag vill..
Tipset

Och klickar man på länken, så kommer man till en ny sida där jag skrivit ihop en text.

Men de är vissa saker jag inte förstår med de hela *S*
Och jag är jättedålig på att förklara, men ska försöka..

Hur gör man för att skapa dessa sidor? Alltså, när klickat på Om Trollet, och den sidan med en liten text om mig - hur skapar man den?
Går de ens om man har ett basic konto på blogg.se??

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va detta jag talade om gällande de blåmarkerade då.. Och om nån undrar varför de är en grå ruta där inlägget borde va, så är de för att jag valde att dölja de

// Emma, aka Althea

mallanz
0

Angående att skapa en sida "om trollet", alltså antar att du inte vill ha den "Om…" som redan finns på blogg.se. så tror iaf jag att det lättaste att göra är att skapa ett nytt inlägg där du skriver "om trollet", och sedan direktlänka till det inlägget. Men det kan ju såklart finnas enklare sätt att göra, ni andra som kan blogg.se bättre än mig får rätta mig om jag har fel. :)

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

[IsabelleA]
    0

Jag har gjort en popup sida som jag länkat till i menyn :) Kika gärna på min blogg och se hur det fungerar: http://dinisabelle.blogg.se/

Är det på detta sätt du menar? Jag kan fixa fram länk där du, steg för steg, får veta hur du ska gå till väga.

EmmaG
    0

#3 Oh, de kan absolut funka!
    Kan jag skapa fler länkar med pop-ups då? I detta fall skulle jag vilja ha 4st ju..

// Emma, aka Althea

[IsabelleA]
    0

http://www.designadinblogg.se/2008/september/popup-fonster.html

Klicka på länken, där beskrivs det steg för steg hur man går till väga.