Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 3329 ggr
Aquila
0

Fallande snöflingor

Hej!

Mitt första inlägg här och jag skulle vilja veta hur man lägger in fallande snöflingor på bloggen, jag har provat olika koder och lagt in i kodmallen, men det funkar inte…blir snart tokig ;)

MVH Aguila

Trollis-
0

Hm.. Menar du sånna som rör sig hela tiden över bloggen?

Aquila
0

Ja precis…

Trollis-
0

Om jag ska vara ärlig så tror jag att det kan bli lite jobbigt att läsa när snöflingor "faller" över texten.
Jag har aldrig försökt mig på att sätta in något sånt så jag har ingen aning om hur man gör.

Anna_Sv
0

Jag har försökt mig på något liknande på en av mina bloggar men kunde konstatera att det beror en hel del på kodmallen. En del mallar accepterar inte att man lägger in en sådan kod. I en del mallar hamnar snöflingorna bakom inläggsdelen och jag kunde för mitt liv inte fatta hur jag skulle få dem att hamna framför.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

johan
0

Du menar så här:

1. Surfa till www.aktieguiden.com

2. Skriv följande i adressfältet i webbläsaren och tryck Enter (endast IE)

javascript:snow3()

Det var något som jag gjorde för herrans massa år sedan och som aktiverades via en julhälsning som kom via ett privat meddelande till alla medlemmar.

Mvh // Johan

catlins
0

Jag har lite diskreta snöflingor på min hemsida: Ronia & gänget

Besök mig gärna på Ronias matte

Carrocs
0

Jag har oxo snöflingor på min blogg, det är ett plugin för WP.

Carolines dagbok

Trollis-
0

Oj, jag måste ta tillbaka det jag sa om snöflingor x) Så som Caroline har var inte ett dugg jobbigt tycker jag ;)

Carrocs
0

Dessutom kan man styra snöflingorna: (mina val inom parentes)
Antalet som ska synas - allt mellan 10 och 60 (50)
hur många storlekar man vill ha - finns 6 storlekar (5)
Om man vill ha snöstorm eller snön dalandes rakt ner (mittemellan)

Anna_Sv
0

#6 catlins:

asså, nu har jag suttit i två timmar och försökt få in det där snow-javascriptet på min kattblogg, men det funkar inte. Jag fattar inte riktigt var jag ska lägga in det i kodmallen.

Jag har hittat ett par olika script som fungerar på ungefär samma sätt men ingen fungerar, som sagt.

Hur ska jag göra!

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

catlins
0

Jag vet var jag lägger in den på min hemsida men om det bara är en blogg, vet inte hur koderna ser ut där.

Besök mig gärna på Ronias matte