Varför började du blogga?
Jag är lite nyfiken på varför ni började blogga ;)
Varför började du blogga?
/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Jag började blogga när jag fick min andra häst, Precious. Då bloggade jag på min Freewebs sida om mina två hästar, jag bloggade väldigt sällan då.
Sen har jag bytt blogg några gånger, jag började mer och mer blogga om andra saker än bara mina hästar.
Så man kan säga att jag började blogga för att jag ville skriva om träningen med mina hästar :)
/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Jag började blogga av en slump. Typ.
Jag hade tråkigt en dag och jag hade många sjuka tankar i mitt huvud, så jag startade en blogg. Ett ställe att ventilera min utarbetade skalle lite.
Har bloggat sedan april nu, så gott som varje dag.
Det är helt klart beroendeframkallande.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jag ville dela med mig av vårt nya föräldraliv och min dotters framsteg med familj och vänner.
Har försökt underhålla min egen blogg också, men min dotters liv är så mycket mer intressant att blogga om. :)
Mvh // Johan
Skrev rätt ofta på olika communityn, dock var det många som inte kunde läsa eftersom man måste vara inloggad på dessa. Startade därför min första blogg i maj 2006, dagarna innan vår stora dag. Var mycket på gång just då, jag var påväg att ta mitt förhållande till nästa nivå, börjat planera för sista året i gymnasiet och studenten, snart dags att få flytta hemifrån. Hade helt enkelt mycket att berätta.
Var dock inte riktigt nöjd med denna så i november samma år startade jag den jag fortfarande använder.
Jag började blogga efter att ha blivit tillfrågad att blogga åt Nerikes allehanda i en vecka.Denna blogg ligger kvar på deras första sida den blev sen publicerad i papperstidningen. Orsaken till att dom ville jag skulle blogga var att dom ansåg mig vara Noras Linda Skugge hahaha..
Fick blodad tand då jag sett mina konkurrenter blogga om sina butiker och om inredning.Ville ha lite draghjälp till min hemsida och webbshop.Är man med lite överallt så finns det en större chans att märkas och synas..
krukmakerihemjord/blogspot.com/
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag började nog för att det var nya inne grejen mest.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jag har bloggat i sex år. Men när jag började hette det inte "blogg", utan dagbok. Dessa dagböcker fanns ju på bla Lunarstorm innan det "riktiga" bloggandet började… Jag började blogga eftersom jag älskar att skriva!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag började att skriva dagbok (som det då hetter på lunar som #7 skrev) år 2004.
Då började jag att skriva mer för att ha något att göra när jag loggade in. Men nu bloggar jag för att skriva av mig=)
För att jag behövde få ut mina känslor och tankar osm jag inte kunde prata om. Jag började blogga i samband med att jag förlorade min Morfar för 4 år sen och jag älskar att blogga och kommer fortsätta med det resten av mitt liv..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag började blogga sommaren 2004, när jag då var döv och väntade på att få veta om jag skulle få ett cochleaimplantat. Ville då skriva av mig mina tankar inför detta, och sedan skrev jag om uppkopplingen och att få höra ljud igen.
Bloggen blev mer och mer en informationssida om CI, så då delade jag upp allt i en informativ CI-sida, en CI-blogg (som uppdateras rätt sällan) och en vardagsblogg, där jag skriver rena vardagsinlägg numera.
Jag har haft minst 6 stycken bloggar, skrivit typ. två inlägg i varje och sedan lagt ner ;) Även dagböcker (för hand) har jag skrivit i alla tider. Men det är väldigt intressant att läsa andras bloggar, oftast, och jag är en ganska egoistisk människa som gillar att prata om mig själv… Så tillsist drog jag igång en blogg för att få berätta om min vardag, skriva av mig lite känslor och prata en hel del om mina marsvin (eftersom ingen av mina kompisar orkar lyssna spc. länge på mitt tjat ^^).
Hanna

Jag började skriva dagbok för hand då jag var 8-9 år.
På nätet har jag skrivit dagbok sedan 2001 då jag blev medlem på Lunarstorm.
Blogg började jag skriva i april 2005 på min första hemsida. Bloggen jag har nu på crazygirl.se har jag skrivit i sedan augusti 2005.
Och min senaste blogg om kampen mot kilona, är en nystartad blogg sedan november i år.
xo xo Malin ♥ Gizmo
hänger mest på Bichon då jag har en Frisé