Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: tips-och-inspiration
Läst 1150 ggr
johan
0

Bilder i blogginlägg

En sak som jag verkligen tycker lyfter ett blogginlägg och gör det roligare att läsa är när man har bilder i blogginläggen.

Det känns även viktigt att bilderna alltid är ungefär lika stora.

En blogg som jag tycker är otroligt duktiga på att få det att se trevligt och läsvänligt ut är Bloggywood som bloggar om film. Annes food är också duktig på att använda bilder på ett snyggt sätt. Jag försöker så gott det går att alltid ha med bilder i bloggen om min dotter.

Mvh // Johan

Trollis-
0

Håller med om bilderna :) Det är mycket rolgare att läsa då.
Jag försöker att visa bilder så ofta som möjligt på min blogg :D

Vad söt din dotter är föresten :)

AndreasS
0

Jag försöker så gott det bara går med att använda bildeer när jag blogga i min blogg.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Anna_Sv
0

Jag håller oxå med. Bilder livar upp och gör en text mer lättläst eftersom de delar upp texten. På min kattblogg har jag mer bilder än text.

Tyvärr är jag inte en sån duktig fotograf och bildredigerare som min sajt-medarbetare här ovan (Trollis-) men en gör så gott en kan - jag får väl skylla på min kamera, en liten en som knappt går att hålla i så bilderna blir inte så bra.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Zippa-
0

Jag försöker också lägga in bilder så ofta jag kan. Det blir roligare att läsa då :)

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

parisjetaime
0

Håller med om bilderna! Det blir alltid roligare så.

Det allra bästa är när bloggen har funnit även sin "bildstil". Alla bilder är av samma typ. Vissa bloggar förväntar man sig till och med att de har bilder. Om inte blir jag nästan besviken Förvånad

Niini
0

Håller med dig, dessutom känns det inte alls lika tungläst med lite bilder i inläggen. Specillt viktigt med bilder tycker jag det är om man har en tendens att skriva långa inlägg, annars ser läsaren bara rad efter rad med massor av text vilket iaf avskräcker mig från att börja läsa.

Carrocs
0

Jag brukar läggar in bilder på flera av mina bloggar, mer på vissa än andra, och bilder lyfter hela bloggen tycker jag.

Anne
0

Ja, jag bloggar i stort sett aldrig utan bilder. :) Och alla är egentagna, eller i några få fall, pressbilder. Fallgroparna är väl att många bloggare inte har koll på copyright och glatt "lånar" andras bilder, vilket förstås inte är okej om man inte har tillstånd :)

mumari
0

För mig är det en självklarhet med bilder i i stort sett varje blogginlägg. Nästan alltid så är bilderna fotade till det blogginlägget jag använder dem till också, det blir mer äkta och personligt då!

Det är synd att så många bara plockar bilder från google, och bilder på kändisar. Dessutom så får man inte göra så.

/mumari.se

LinnB
0

Jag vill ha bilder i varje blogginlägg, men det är lite svårt när jag inte äger en kamera.
Jag äger bara en webcam, så när de väl hamnar bilder där är det oftast från den, tråkigt nog Tungan ute

/Linn

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

mumari
0

LinnB:

Har du ingen mobiltelefon med kamera då? Innan jag köpte min systemkamera så fotade jag enbart med min mobiltelefon, massor av foton….i stort sett alla foton i arkivet mak och bakåt är mobilfoton.

/mumari.se

[IsabelleA]
0

Somsagt tycker jag också att det är bilderna som får besökaren att läsa inlägget. Lycka till med era bloggar :D

LinnB
0

#11 Ah, smart! Dock är kameran på min mobil nästan pinsamt dålig, men bilder blir det ju hur som helst.
Lite pinsamt är det att jag inte tänkt på det. Tack! :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?