Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettmedlemmarnas-bloggar
Läst 613 ggr
Niini
0

Ny design

Hur ofta fixar ni ihop en ny design till era bloggar?

jag startade min blogg 2006 och har sen länge tappat räkningen på antalet designer. Vissa kan jag ha i flera månader (längsta är väl kanske 7-8 månader) medan andra lever nån vecka. Den senaste gjorde jag i början på oktober och idag blev det en ny Obestämd

Niini - I med- & motgång genom livet.

Igår blev det också ny design till vovvens blogg, han har väl haft sådär 3 stycken sedan starten i maj.

Turbo

Anna_Sv
0

På en ny blogg kan jag ändra och dona fram till jag blir nöjd och sen låter jag bli designen. Kanske någon ny widget kommer till eller så.

Nackdelen med blogger är att, byter jag mall så försvinner en jädra massa sidoelement jag lagt till vilket är hemskt tråkigt när jag lagt ner arbete på dem, så de bloggarna vågar jag inte ändra på när jag väl kommit igång.

På blogg.se är det däremot lättare att ändra eftersom alla extra funktioner ligger i kodmallen. Nu till jul kommer jag att ändra på min receptblogg.

Just de här skillnaderna kommer jag inom kort att komma med en artikel om!

/Anna

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Zippa-
0

Eftersom jag tycker det är jätteroligt att göra bloggdesigner så byter jag ganska ofta design på bloggen :)

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Trollis-
0

Jag byter ganska så ofta, tycker det är roligt att göra nya :)

Anne
0

Typ aldrig, jag har en ganska genomarbetad look, och den ändrar jag inte på :) Däremot skulle jag behöva göra om en del mer funktionsmässigt, men jag är för dålig på css för att riktigt klara det på egen hand.

parisjetaime
0

Jag har ingen aning om hur man gör egna designer men skulle gärna vilja.

Tråkigt att ha blogg.ses egna!

Niini
0

#5denna sida vet jag att det är många som fått hjälp :)

Eller så gör du bara som mig, leker och försöker tills man har på klar alla koder och det blir som man vill :)

Anne
0

Jag har nog mest inte energi att ta tag i det. Jag behöver göra en relativt grundlig översyn med layoutändringar och en tredje kolumn, så det känns inte superenkelt att greja med själv. Jag har fått ett par erbjudanden om hjälp, men än så länge har jag inte riktigt orkat engagera mig :)

Anna_Sv
0

Anne:

Din blogg är såpass känd och med genomarbetad look som du skriver, så det kan nog vara lurigt om du ändrar för mycket.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"