Segt med inlägg
Hur håller man liv i sin blogg? Ge mig (och andra) era bästa tips.
Skriv tidsinställda inlägg i förväg, då blir inte bloggen tom om du inte känner för att blogga just då
Välj en dag i veckan där du arbetar med din blogg, om du på allvar vill satsa och prioritera den precis som med mycket annat man vill hinna göra på sin fritid. Den här dagen går du igenom din blogg och gör inlägg, tidsinställ gärna. Samt att du passar på att skriva inlägg som du tidsinställer när du har ett härligt flyt. Då tjänar du massor.
En blogg är levande tillsammans med dina Läsare - så snappa upp detaljer när du upptäcker vad läsarna gillar lite extra. Vilka inlägg är mest kommenterat? Vilka dagar har du som mest statistik - och vad publicerade du då?
Ett tips är också att inte kräva någonting av dina Läsare i för tidigt skede. Det tycker jag kan framstå lite som att huvudet bakom bloggen inte riktigt orkar driva den fullt ut. Självklart okej att fråga något relevant, men det är ganska stumt att börja bloggen med en "frågestund", tävlingar och sådant som kräver en trogen målgrupp och följare för att lyckas som bäst.
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Här har ni min blogg: http://sirishorna.wordpress.com
Det viktigaste jag håller fast vid är att inte krysta ut inlägg bara för att det ska vara, det blir aldrig bra så. Då låter jag hellre bloggen stå någon vecka tills jag hittar något/tar mig tid att skriva något vettigt. Du kan även hämta inspiration från andra bloggar inom samma områden. Annars kommer #2 med väldigt bra tips.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#4 jag håller med fyra. Jag brukade ha stående inläggsdag och det gjorde mig så stressad och tog bort all glädje med bloggandet. Nu uppdaterar jag när jag känner för det utan krav och det ger mig massa inspiration så det blir att jag uppdaterar ännu oftare än förr haha XD Så blogga för din egen skull i första hand! Bloggen ska vara kul och inte något som känns stressande.
Jag kanske uttryckte mig otydligt, eller så bara uttryckte jag inte det alls. Min erfarenhet och kunskap säger att om man vill att bloggen ska skrapa ihop ett par trogna följare och återkommande besökare, så krävs det att man nästan bestämmer en bestämd dag/tillfälle där man går igenom kommentarer, statistik, inlägg och jämför - vad gillar de mest av det jag har publicerat? Sedan kan jag tycka att ett syfte är otroligt viktigt med bloggen - det som syns i bloggen är det som erbjuds, punkt. Det är min blogg, mina tankar, jag som blottar mig och därför ska bloggen vara 100% en själv.
Sedan är det jättevärdefullt att enbart blogga när man känner inspiration och motivation till det - och då enbart när man kan publicera någonting som är av värde och relevant. Dagar då jag upplevt mycket i stallet kan ge mig tusen inläggsidéer, och då kan jag skriva ihop tio inlägg eller mer, som jag tidsinställer och låter komma upp en dag i taget. Väldigt bra idé och då kan man dessutom se det som lite ledigt kommande dagar hehe.
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Mina tips:
1. Läs andras bloggar för att få inspiration
2. Gör tidsinställda inlägg som du kan publicera någon dag då du inte har blogglust
3. Fråga dina Läsare vad de vill läsa om, de kanske har tips på inlägg som du kan skriva :)