Vad gör en blogg intressant?
Vad gör en blogg intressant? Jag har haft min blogg ett tag nu och jag har lite följare och Läsare varje dag men självklart önskar man att fler läste. Undrar vad det är som lockar folk att läsa, och att vilja fortsätta läsa.
Medarbetare på djurparker För mer bilder http://nouw.com/theresefoto
Jag läser aldrig bloggar om inte ämnet intresserar mig eller utmanar mig lite, dvs, jag gillar inte att läsa om människor jag inte känner och vad dom åt till frokust, eller hur deras vanliga dag såg ut. Sådant är verkligen inte intressant i andras ögon(eller iaf mina)
Ta de större bloggarna, de kan ha ämnen som triggar diskussioner, retar upp folk, uppmuntrar eller sprider information, skapar debatter mm.
Har du något du gått å grubblat på? Något du retar dig på? Något nytänknade du kan brainstorma om i bloggen och starta diskussion kring?
Detta är min synvinkel. Jag berättar iaf aldrig för andra på facebook mm vad jag gör på en helt vanlig dag, för jag antar att ingen faktiskt bryr sig.
Jag har mest sånt jag undviker snarare än sånt som lockar.
Jag läser inte sånt som inte intresserar mig.
Texter skriven på dålig svenska eller med dålig styckindelning eller liknande läser jag inte heller om inte ämnet är ohyggligt intressant.
Rörlig reklam, skrikiga färger eller färger som på annat sätt är jobbigt (tex kolsvart text på kritvit bakgrund eller ljus text på ljus bakgrund) gör också så att jag undviker bloggar.
Bra bilder är ett litet plus men inte så stort plus att jag läser helt ointressanta bloggar.
Tyvärr är det få som har bloggar som intresserar mig och hittar jag en intressant blogg händer det ofta att jag glömmer dom sen.
l'm back
Håller med tidigare skribenter. Det måste vara något som intresserar mig och vad som är intressant för mig kan vara fullständigt ointressant för någon annan.
Bloggar som är dåligt skrivna går bort oavsett vad de skriver om, bloggar som är jobbiga att läsa på grund av färgvalet går bort, bloggare som bara ältar går bort, bloggar som mest gör reklam går bort.
Jag läser inte bloggar som inte ha bilder eller bloggar som har bilder med dålig kvalité. Som #1 #2 och #3 har skrivit läser jag ingenting som inte intresserar mig. En sak som verkligen lockar mig är åsikter och fina outfit bilder.

Jag är med i grupper på facebook för bloggare och jag ser alla dessa människor som fotar samma saker och ser precis likadana ut. DET är såå ointressant så jag somnar så fort jag ser dem. Bra bilder på saker som intresserar mig. Mycket vardag utan skryt. Folk tror att om de fotar en kopp kaffe med ett knöligt namn så kommer folk läsa. Inte jag :)

Kikade på din blogg nu. Har du funderat på att betala ca 125 kr om året för en egen domän? Det är jätte värt och det ser bättre ut :) Sen redigera bilderna så de blir ljusare hade jag gjort och inte haft så mycket färg för folk är rädda för färg tråkigt nog :(