Min meny har hamnat under bloggen.
Hej, jag gör för första gången min egna bloggdesign, allt har gått prima men jag stötte på problem när jag skulle lägga in en header i min blogg, då hamnade den "bakom" inläggen. Men nu är det fixat iallafall, men nu har då istället min sidomeny hoppat ner UNDER bloggen. Jag har googlat och googlat, ökat bredden på wrappern (side+content) och testat mig fram men nu får jag nog.
Här är länken till min blogg: wuhewn.blogg.se
ser ut som alla dina widgets har hamnat i en meny i footer i stället för i en sidomeny. Dock vet jag inte hur man ändrar det på blogg.se då jag använder wordpress på egen server endast..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
I CSS:en;
- öka på width på #container (större än ca 900px) istället för wrapper
- sätt #content till float: left; (stället för float: center;)
- sätt #aside till float: right; (istället för float: center;)
Ojdå, det verkar som att det inte fanns någon #aside tag i min CSS, kan du skicka den koden, och vart ska jag sätta in den?
ok, förstod nu att du menade #side haha så jag bytte till float:right
Den är nu sida vid sida med #content men den är fortfarande längre ner. Hur gör jag nu då?
Okej, detta är konstigt. När jag kollar på förhandsvisningen i "Design" på blogg.se så ser det ut som att menyn är helt vid bloggen och inte alls är nere, men när jag sparar och går in på bloggen så är det likadant….
lägger in bild

Hoppsan, råkade visst skriva fel på aside och side, tur att det gick att förstå ändå :)
Tror du har missat att sätta "float: left;" på #content och sedan kan du ta bort "margin-top: -270px" på #side. Efter det borde det fungera.
#7 TUSEN TACK!! :D
Äntligen!