Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-svår
Läst 1819 ggr
Kattenmusentiotusen
0

Kritik (svår) vardagsblogg

Hej! 

Jag skulle jättegärna vilja ha feedback på min blogg. Både negativt och positivt.

www.nouw.com/aidal

www.nouw.com/aidal

Mollypierce
0

En riktigt fin blogg, det enda jag hade kunnat säga är att det är lite tråkigt bland inläggen. :D

Kattenmusentiotusen
0

#1 Tack för kritiken. Hm.. hur menar du? :)

www.nouw.com/aidal

Mollypierce
0

Självaste inläggen är riktigt bra MEN det är väldigt vitt runt omkring inläggen. Hoppas du förstår hur jag menar.

Kattenmusentiotusen
0

Ja okej, då förstår jag!! Har försökt hålla den clean men det kanske är lite väl sterilt, ska se om jag hittar något mellanting. Ska klura på den :)

www.nouw.com/aidal

Ria74
0

Jag gillar verkligen din blogg och brukar titta in på den lite då och då. Du har bra blandning på inläggen och alltid vackra bilder. Har inget att klaga på :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

yeahsica
0

Design

• Snygg, enkel, trendig & stilren, vilket jag tycker passar bra eftersom du har så många foton.
  • Hade föredragit en meny helt gjord i CSS som man kan "hovra" över för att få ut. Skulle också vilja se var i undermenyerna jag är, alltså nån form av hover-effekt när jag håller över t.ex. nån av månaderna under arkiv-menyn.
  • Skulle vilja se en infotext om dig i menyn (sidebaren)! Du skriver ju väldigt vardagliga, allmäna inlägg och nu för tiden när det finns så himla många bloggar vill jag gärna snabbt se vilken typ av person det är jag läser om, för att kunna avgöra om det "är värt" att fortsätta läsa eller inte. Alltså för att snabbt kunna se om jag skulle kunna vara intresserad av att följa bloggen eller inte.

Allmänt

• Snygga foton, bra kvalitet. Kanske att du skulle kunna förminska fotona lite i de inläggen där du har massa foton i rad, blir väldigt mycket scrollande om man sitter på laptop (& även för mig med 27-tumsskärm ^^,).
  • Tycker dina inlägg är bra utformade. Lagom mycket text som är snyggt formaterad och bilder i varje inlägg.

Vill du satsa på din blogg eller har du den bara som hobby? Om du vill satsa på den skulle jag rekommendera dig att nischa dig lite. Du kan ju fortfarande skriva vardagsinlägg, men så att bloggen får ett "huvudtema" liksom. Det är mycket lättare att marknadsföra sig då och lättare att få Läsare att stanna nu när det är så hård konkurrens.

Kattenmusentiotusen
0

#6 Tack så jättemycket för din tid och dina ord!

Jag är inte riktigt med på vad du menar med CSS meny. Visa gärna ett exempel.

Jag har en infotext om mig när man trycker på "profil" i menybaren. Men den texten kan ju lika gärna ligga under min profilbild :D Så det ska jag fixa.

Ska tänka på det där med bilderna. Vill ha en bred blogg och då blir det lite kompromiss  vad gäller design och bilder.

Den är som en hobby, men jag skulle tycka det var jättekul om den hade många Läsare, inte för många dock. Jag har med tänkt på det där med att nischa, men har liksom inte kommit på vilket ämne jag ska fokusera på då jag älskar väldigt mycket olika saker, haha.

www.nouw.com/aidal

yeahsica
0

Kenza har en sådan typ av meny t.ex. Istället för att klicka behöver man bara hålla över menyn för att undermenyn ska komma fram. Din meny är gjord med hjälp av JavaScript istället. Men det är ingen stor grej, bara något jag tänkte på.

Ah, den profiltexten missade jag! Du kanske kan ha en kortare text i sidebaren och en lite längre under profil annars?

Haha, har samma problem. Svårt att nischa när man har många intressen ;) Men om det är en hobby är det ju sak samma egentligen, då är ju det viktigaste att det är kul!

healthybysiri
0

Stilren och snygg blogg med fina bilder!

www.sirinilsson.se