Byta namn?
Hej!
Jag har en blogg på Blogg.se. Men jag vill inte ha kvar mitt det namnet, går det att byta bloggnamn? Någon som har erfarenhet av det? Eller måste man ta bort och skaffa ny?
Tacksam för svar 🙂
Hoppas jag la inlägget i rätt kategori 😉
**//Amanda
Man kan tyvärr inte byta namn på sin blogg vad jag vet, utan man måste skapa en ny. Jag har inte funnit att man kan ändra i alla fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, tack😉
**//Amanda
Som #1 säger måste du skapa en ny blogg, men det går ju göra på samma konto som du redan använder. En annan lösning är att koppla ett domännamn till bloggen för att få ny adress.
Då kommer nästa fråga.. Vad innebär att man skapar en underblogg? Är det en nu blogg då? Ursäkta frågorna men jag är nybörjare. :)
**//Amanda
Ny blogg och underblogg är två olika saker. Om du är inloggad på blogg.se och klickar på ditt porträtt till höger och väljer "Skapa en till blogg" kommer du in på en sida där du kan välja att antingen skapa en ny blogg eller skapa en underblogg.
En underblogg blir som en till blogg på samma adress som du redan använder. T.ex. minblogg.blogg.se/underblogg.
En ny blogg blir en helt ny blogg med en helt ny blogg.se-adress.
Så om du vill ha en helt annan adress till din blogg ska du välja att skapa en ny blogg. Alternativt att du köper en domän och kopplar till bloggen som sagt :)
Aha, okej. Tack för svaret! Jag ska fundera på hur jag ska göra :)
**//Amanda