Symboler till bloggen
Någon som vet en bra sida där man kan kopiera symboler och ha in på sin blogg?
Ute efter t.ex tassavtryck, smileys mm.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här finns det olika koder :D
#1 Är inte koder jag är ute efter utan symboler.
Och den koden fungerar inte längre, inte när jag testade sist (haft den innan de ändrade på blogg.se och då fungerade det)
Blogg.se tog bort möjligheten att använda smileys, om du inte kopierar in egna förstås. Så vitt jag vet är det ingenting dem ändrat sig om.
#3 Nej tror inte det heller men är just det jag frågat efter, där man kan kopiera in, t.ex tassar och andra symboler 🙂
Här har du en del.
#5 Tack för sidan, har en sida med liknande symboler men saknar fler smileys, samt t.ex tassavtryck 😕
#6 Det är inte koder, det är en kod som du klistrar in i kodmallen för att sedan kunna använda smileys.
#7 Ja precis, en kod. Och var inte det jag sökte utan symboler man klistrar in på bloggen (#0)Plus då att den du länkade till inte fungerar på blogg.se längre tyvärr
#8 Konstigt, det funkar för mig.
#9 Ja inte för mig och flera andra längre.
Men som sagt är jag ute efter symboler att klistra in som t.ex #5 länkade till men hittar itne det jag söker 😕
Jag tror att det här är en komplett lista på alla copy-paste-smileys som finns.
Om du vill ha symboler som inte finns med där måste du istället använda dig av bilder som du infogar i inläggen (eller koder likt den som länkats i tråden innan).
Busbra har små diskreta smileys om du gillar den stilen och Find Icons har en himla massa ikoner som man kan ladda ner. Såg att det fanns åtminstone ett fåtal tassavtryck när jag sökte på "paw" där (här t.ex.: http://findicons.com/icon/84348/paw).
#11 Ska kolla igenom den listan.
Och allt det är 100% fritt att använda på alla dem sidorna?
Busbra är fritt att använda så länge du länkar till den sidan någonstans på din blogg. Tassavtrycket jag länkade är helt fritt att använda. De andra ikonerna på Find Icons vet jag inte, tror du får kolla varje bild för sig.
#13 Tack! 🙂