Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 394 ggr
emmajensennn
0

Bloggnamn

Jag har tänkt att ta tag i detta nu med att skaffa nytt namn till min blogg, eller aa det blir ju att skapa en ny.. Men jag har igen aning om vad den ska heta!

Så tar mer än gärna emot tips :D

Jag vill ha något snyggt och rätt enkelt att komma ihåg, inte heller för långt :) 

Jag själv heter Emma och på bloggen skriver jag dels om vad jag gör/gjort och även lägger ut bilder jag fotat och lite redigeringar och ibland någon gång ibland vad jag har målat.

Har ni några bra tips? ^^

P.s om någon också är duktig med att fixa till design och header gratis till bloggar så hör gärna av er! :)

You can't make a rainbow without a little rain

Urhasten
2

Det här kan nog vara den mest intressanta frågan som finns! Det finns otroligt mycket att spåna kring. Allt handlar egentligen om hur du vill marknadsföra dig och vad du vill kalla dig själv som ett eget varumärke. Om du skulle ha en föreläsning om din blogg/göra reklam någonstans - vad hade du främst gjort reklam för? Om du skulle beskriva bloggen med några meningar för en främling - hur hade du beskrivit den? 

Den beskrivning du gav oss nu säger nämligen inget om vad du vill med din blogg och ska jag berätta sanningen blev jag inte ens intresserad av att ge dig namnförslag, men så tänkte jag nog att jag kan hjälpa dig tänka snäppet längre inför ditt namn till bloggen.

När jag döpte min blogg Artoflovisa tänkte jag bara "Nej, nej, nej, så otroligt trist", men ett år senare insåg jag att jag hade en karaktär bakom namnet som har vuxit och blivit en stor grej. Folk vet vad jag levererar och jag vet hur jag ska förklara bloggen, jag vet dess syfte. 

Så ställ inte namnfrågan till oss - vinkla den till dig och fråga dig vilken karaktär just du vill ha tillsammans med bloggen! Cheers! 😃

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

emmajensennn
0

#1 Jag skrev om vad jag bloggar om nu så ni skulle veta vad det är jag bloggar om för ska fortsätta blogga om det ^^
Alltså lägger ut bilder jag fotat och skriver även lite vad som händer i livet här. Och jag har verkligen helt slut på idéer, därför frågade jag om hjälp ^^

You can't make a rainbow without a little rain