Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: kritiktrådar-medel
Läst 718 ggr
Alexxiis
0

(M) Kritik på vardagsblogg

Hej! Jag skapade ganska nyligen en blogg på nattstad där jag skriver om min vardag och saker som rör mig. 

Jag vill gärna ha kritik på allt, negativ som positiv. Det viktigaste är att ni är helt ärliga med vad ni tycker! (T.e.x är mina inlägg för långa, trista eller dåligt skrivna? Är min header bra, liten eller irriterande? Osv..)

Läs gärna 2-3 inlägg innan du ger kritik så att du verkligen ser hur mina normala inlägg ser ut, vissa är ju nämligen slarvigare än andra så kolla gärna flera inlägg.

Nattstad.se/alexanndra

Alexxiis
0

Någon som har åsikter? :)

lizzplace
0

Jag tycker att designen är enkel och stilren, väldigt fin. inläggen är lagom långa dock upprepar du vissa ord flera gånger i samma mening på vissa ställen men ingenting man tänker på. 

Bilderna är bra, skulle vilja se fler av dina egna bilder och mindre bilder från internet. 

Men övrigt mycket fin blogg :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Alexxiis
0

#2 tack för din åsikt! Ska tänka på det du sa! :D

Fridaaaa
0

Mer egna bilder (man får inte ta bilder från nätet utan att fråga bildägaren först). Säger samma som #2 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexxiis
0

#4 Okej, tack! ;)

monstermash
0

Jag reagerar på att du överhuvudtaget skriver "vissa är slarvigare än andra" Varför då?

Om du inte fångar läsaren vid första inlägget, varför skulle personen vilja bläddra vidare och titta om resten av inläggen är bättre? 

Du börjar dina tre senaste blogginlägg med "åh" dessutom. Tycker du ska öva på att skriva mer seriöst, som du skriver nu kommer du inte få många fler Läsare än dina vänner. Det är inget intressant utan påminner mest om en dagbok utan mål.

Alexxiis
0

För att visa inlägg har jag känt lite tvång över att skriva, alltså att uppdateringen blivit väldigt dålig så man helt enkelt måste skriva något. 

Tack för det du sa, jag ska tänka på det!

monstermash
0

Har du ingenting att skriva ska du inte skriva. Det är sånt som man som Läsare märker och då vill man inte komma tillbaka, tyvärr.

Alexxiis
0

Okej!

Mimmi
0

Din design är enkel och stör inte. Headern ser helt ok ut tycker jag. Det enda riktiga problemet jag har med själva designen är att typsnittet du har i brödtexten i dina inlägg inte gör sig så bra till just liten brödtext, det är snarare ett rubriktypsnitt. I liten storlek och i löpande text bllir den rätt jobbig att läsa. Text som är centrerad är också mer svårläst, så där skulle jag tipsa om att göra den vänsterställd istället.

Angående dina inlägg så är min främsta kommentar där att dina inlägg känns väldigt splittade och att ett inlägg kan handla om väldigt många olika saker. Det känns lite hoppigt och gör att det blir svårt för mig som Läsare att kunna hitta sådant som just jag tycker är intressant. Inlägget du skrev om smink var bra till exempel, eftersom det var väldigt tydligt vad det handlade om, du höll dig till ämnet och skrev inlägget så att andra skulle kunna dra nytta av det och t.ex. hitta nya produkter eller sminktips. Om du vill ha fler Läsare är det viktigt att tänka på att skriva saker som kan ge dina Läsare något - de ska lära sig något nytt, få tips och inspiration och liknande. Just nu är många av dina inlägg mer i dagboksform, vilket gör att det lätt blir ointressant och svårt att hänga med för någon som inte känner dig. 🙂

Alexxiis
0

#10 Jag håller med dig! Ska tänka på detta för vill ha en så bra blogg som möjligt :D

MrsGoldfire
0

Jag är runt 40 år så jag har inte riktigt förstått mig på bloggandets ändamål, ännu…

Men, du har till vänster i din presentation skrivit ditt namn med 2 n, ska det vara så och varför i så fall?

Texten är med väldigt små bokstäver och det känns bättre med kortare inlägg som handlar om EN sak, inte bara en massa prata om vad du gjort i skolan eller att du längtar efter något, för då blir det lätt att det blir dagbok över det hela. 

Smack: smink-bla bla, med en bild på vad du pratar om-kanon!

Kort och enkelt och man skrollar till nästa bild som tilltalar en, är det textmassor surfar man lätt vidare efter en kort stund hos dig.

Bra att du inte låter det gå för länge mellan dina inlägg!

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

Fridaaaa
4

#12 Fast hon kanske vill ha det som en dagbok? Jag har en av mina bloggar lite som en dagbok fast då såklart inte går in för djupt på vissa saker. Bloggande har man för olika ändamål.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexxiis
0

#12 Det är ett misstag med två n. Precis som #13 säger vill jag ha det som en dagbok mer eller mindre. 

Tack för din åsikt #12! :)

Alexxiis
0

:)

Alexxiis
0

Ville bara säga att min blogg är igång igen efter en ganska rejäl blogg paus så mer kritik hade inte skadat om ni vill förstås :D

mellis98
1

Jag tyckte om bloggen :) Stillren och enkel designe vilket är supersnyggt! Tycker dock att headern är lite tråkig :/ men det är ju en smaksak!

Annars är det bra, enkla inlägg. Du kanske ska tänka på att kolla igenom inläggen innan de publiceras då det är irriterande med stavfel osv. :)

Alexxiis
0

#17 Tack så hemskt mycket, ska tänka på det med stavfelen :)