Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: ifokus
Läst 908 ggr
AnonymaLiv
0

Twitter vs Tumblr?

Hej, vet inte var jag ska fråga nånstans så frågar här (man bloggar ju typ på sidorna så ;)) men jag är osäker på om jag ska välja Twitter eller tumblr, har ingen erfarenhet alls av någon av dem så jag undrar vilken som är bäst, vill kunna lägga ut bilder och text ungefär som instagram, men inte instagram -.- Något tycke o tänkte? ;)

lizzplace
0

har inte så stor erfarenhet av tumblr men där blir ju utseendet mer som en blogg, du kan reposta bilder och skriva kortare texter.

På twitter har du 140 tecken att använda dig av vilket kanske inte så kul om man vill skriva något långt, twitter kallar ju för microblogg men jag tycker inte att det ersätter själva bloggandet på ett bra sätt.

Så jag skulle väl säga tumblr av dessa två eller en vanlig bloggportal beroende på hur mycket du vill skriva och vad som passar bäst då.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

AnonymaLiv
0

#1 okej :) För mig, så är det mest att jag vill kunna lägga ut bilder texten kommer nog aldrig vara super långa, kanske ska pröva tumblr då! :)

lizzplace
0

Om det är bilder som lockar så tror jag med på tumblr :) twitter är mer för små texter, dom flesta försöker leka allanballan där för att få retweets eller skriver mest poetiska rader. bilder är det nästan ingen som bryr sig om att "gilla" (vad jag märkt själv, använder twitter)

Lycka till :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

AnonymaLiv
0

Okej tack för svar lizzplace! :) Skaffar jag tumblr nu då! ;)

Facie
1

Tycker helt klart Tumblr, riktigt roligt!

Pretty wise //

AnonymaLiv
0

#5 Okej, bra att jag fråga, annars hade jag tagit Twitter som nog var fel för mig :)

Mimmi
1

Håller med alla andra om att Tumblr låter mest rätt för dig, Twitter är inte ett så bra medium för att dela bilder på!