Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 221 ggr
stinabest
0

Flytta upp sidomenyn - kod funkar inte

Hjälp! Behöver flytta upp sidomenyn men koden som alla verkar tipsa om (margin-top: -1125px;) funkar inte för mig! Visst, sidomenyn ändras och ser bra ut när man förhandsgranskar men när man går in på bloggen som vanligt är den för långt ner. Ändrar jag talet så att det ser bra ut "som vanligt" ser det knas ut när man förhandsgranskar och ser konstig ut i olika webbläsare och på olika datorer. Hur löser jag detta? Hittar inte något annat sätt att flytta upp den på :(

stinabest
0

Putteliputt

Mimmi
0

Skulle du kunna länka till bloggen i fråga? CSS fungerar inte så att det finns en specifik kod som fungerar överallt, utan det beror på bloggens uppbyggnad.

stinabest
0

Var osäker på om man fick det eller inte men eftersom du frågar så: www.stinatestar.blogg.se :)

[EmmiieErixon]
0

kan det va så att det ligger en annons där? I så fall kan det va det att adblock ta bort den? Bara en fundering? 🙂

stinabest
0

Nä, det tror jag inte :/

stinabest
0

Tror att jag löste det! Vet inte hur det bara började funka (?). Men nu till ett annat problem…….

Skulle dela upp menyn till boxar (som i den här lilla guiden) men texten hamnar utanför, typ över, själva boxen. Vet inte vad som kan ha gått fel. Har kollat igenom flera gånger. Någon som vet? :)