Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-svår
Läst 668 ggr
[lenniiis]
0

(H) kritik vardagsblogg

Nu har jag äntligen fått till min nya design. Var ute efter enkel och stilren! Vill att allt ska vara lätt att hitta och snällt för ögat. Eftersom jag älskar att skriva är jag relativt seriös med min blogg (om ni går in på kärlek, personligt eller tankar finner ni längre och seriösare inlägg) och jag uppdaterar den flera gånger varje dag. Det är en vardagsblogg, men visar även upp dagens outfits (dock med mobilbilder, har inget kamerastativ). Jag vill nå ut till så många som möjligt med min blogg då jag tar upp ämnen som kan hjälpa andra ibland.

Skulle gärna vilja ha hård kritik på:

Designen

Inläggen (innehållet, hur jag skriver, variationen)

Bloggen i stort - är min blogg hemtrevlig? Vill du komma tillbaka?

Tack på förhand! :D

Och just det… HÄR hittar ni min blogg!

_Alicia_
0

Jag gör några plus och minus här, det kanske inte kommer i ordning men jaja. :D

+ Stilren design

- Lite för vit design

+ Du lägger ner tid på inläggen

- Stör mig lite på att det är tre I i domänet.

+ Superbilder!

+ Du ger mycket inspiration.

😃

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

[lenniiis]
0

Tack för kritiken! :)

Jag tycker om vit design, dock ändrar jag ibland så att den blir någorlunda livligare. Hehe :D

Hmm… jag tycker om mina i:n. Det är lite internt då jag kallades för det som liten, men jag kan förstå att det ser lite rörigt ut. Åh, tycker du? :D Med vadå till exempel? Superkul att höra! Tack!

Praefatio
0

Himla svårt det här. Jag tycker att designen är kanonfin, du skriver bra och bilderna är toppen. Ämnena du skriver om är blandade vilket är jättetrevligt. Du provocerar ingenting utan framstår som en schysst, öppen och eftertänksam tjej vilket jag gillar. Ändå är det någonting som gör att jag inte riktigt orkar läsa utan mest bläddrar runt, och nog inte kommer återkomma.

Jag tror att det beror på att texterna är ganska långa, men ändå väldigt, väldigt vardagliga. Är man inte intresserad av dig som individ, just precis ditt liv, så har man inte så mycket att "hämta". Det finns liksom ingen riktig återknytning till den Läsare som ännu inte känner dig. I storbloggar är ju sånt inget problem, eftersom man är intresserad av just den bloggaren som person, men som vanlig "svenssonbloggare" tror jag att man behöver väga upp "det här har jag gjort, såhär kändes det" med någonting som fångar gemene person på ett annat sätt.

Usch, vilken dålig kritik jag ger. Det beror på att jag själv gör likadant och inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur det. Försöker vara konstruktiv och komma på lösningar istället för att bara peka ut fel men jag letar själv efter lösningen på samma problem. Kanske kan vi hjälpas åt att komma på något? 🙂

[lenniiis]
0

Åh, undrar vad det kan vara då? Jag har nog förstått att många inte riktigt orkar läsa mina inlägg, och många tycker att de är så långa. Men jag vet inte vad jag annars ska göra. Jag älskar ju att skriva och vill skriva. Vad ska jag annars visa upp? Massa egobilder? Musik? Jag vet inte.

Jag tycker dock inte att mina vardaginlägg är så jättelånga. Fast det är väl en definitionsfråga antar jag. Jaa, det kanske vi kan! Någon annan här inne som kan komma med bra tips? :)

Tack för kritiken förresten!