blogg.se
Jag har på senare tid kommit underfund med att bilderna tappar rätt så mycket skärpa när man publicerar dem på min blogg på blogg.se.
Trots att jag skärper upp dem innan och sparar dem i rätt storlek så blir det ingen bra kvalité.
Finns det någon bloggportal som skärpan blir som i "verkligheten"
Eller finns det något bra tips till blogg.se?
Driver bloggen www.carolinesfotografier.blogg.se
Jag tycker blogspot har bra skärpa
Du skall spara bilderna i PNG-format innan du laddar upp dem.
#1 Jag fastnade för blogg.se så har faktiskt inte testat bloggspot :)
# 2 Det har jag faktiskt aldrig testat ska göra ett försök nu i eftermiddag :)
Ts vad heter din blogg?
#4 det står i reglerna att man endast får göra reklam för sina bloggar i reklamtrådarna :)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Om någon frågar så får man nog svara
#6 - Nej det får man inte! Reglerna gäller oavsett om någon frågar eller inte.
Då min blogg inte får nämnas här så rekommenderar jag att gå in på min personliga sida där länken finns :)
#8 Fick du det att fungera? I vissa fall måste man också förminska bilderna något när man skall spara i PNG för att få det att fungera med blogg.se.
#9 Var ingen skillnad tyvärr.
#10 Laddar du upp dem i PNG skall de vara i perfekt kvalité, hur har du gjort? Lägger du in dem direkt i inlägget, vilken storlek på själva bilden och vilken storlek väljer du i inlägget? Kan du länka till ett inlägg där det inte blir bra trots PNG (om det är tillåtet?)
Här är också ett annat sätt; http://www.designadinblogg.se/fa-ut-maximalt-av-dina-bilder-pa-bloggen/
#11 - Så länge det är nödvändigt att länka bloggen för att man ska kunna få hjälp är det okej, som detta fallet.
Nu har jag inte testat något mer med png, men när jag sparar mina bilder så sparar jag dem nu i 800px och laddar upp dom i 800px (innan 700px+900px )
Får jag länka blogg eller ej? annars är det bara att gå in på min profil, den står där ;)
#13 Det skall funka med PNG, kollade du in länken jag gav också?
Kan du visa en bild som inte blir bra, du får länka när det gäller det här fallet, när jag kollar dina senaste bilder ser jag inte något konstigt, i mina ögon ser de skarpa ut.